سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۷
فعالیت سامانه نظارت مردمی بر کتاب‌های منتشر شده آغاز می‌شود

دفتر توسعه کتاب و کتاب‌خوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با راه اندازی «سامانه نظارت مردمی بر آثار منتشر شده» آن را در دسترس عموم مردم قرار می‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ دفتر توسعۀ کتاب و کتاب‌خوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از آغاز به کار سامانه نظارت مردمی بر کتاب‌های منتشر شده خبرداد.

دفتر توسعۀ کتاب و کتاب‌خوانی از عموم اهالی کتاب، پژوهشگران، کتاب‌فروشان، کتاب‌خوانان، والدین و گروه‌های ترویجی کتاب دعوت نموده است تا ضمن مطالعۀ دقیق مادۀ چهار مصوبه اصلاحی «اهداف، سیاست‌ها و ضوابط نشر کتاب» مصوب جلسه ۶۶۰ مورخ ۲۴/‏۰۱/‏۸۹‬ شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان سند بالادستی در کارشناسی کتاب‌های بزرگسال و کودک و نوجوان، موارد مغایر با ضوابط نشر را برای بررسی دقیق‌تر، برخورد و جبران در سامانۀ نظارت مردمی گزارش کنند.

«سامانۀ نظارت مردمی بر آثار منتشر شده» به نشانی ketab.samandehi.ir با اهداف زیر در دسترس جامعۀ محترم، دغدغه‌مند و کتاب‌دوست ایران عزیز قرار خواهد گرفت:

۱. ارتقا و توسعۀ سطح نظارت پسینی بر آثار منتشر شده؛

۲. نقش‌آفرینی بیشتر مخاطبان در پالایش و سالم‌سازی فضای محتوایی کشور؛

۳. کمک به شناسایی آثار حاوی مصادیق مندرج در مادۀ چهار مصوبۀ اصلاحی اهداف، سیاست‌ها و ضوابط نشر؛

۴. رصد، شناسایی و برخورد با متخلفان در حوزۀ نشر؛

۵. ارتقای کیفی سطح بررسی آثار منتشره؛

۶. کمک به سرعت دفتر توسعۀ کتاب و کتاب‌خوانی در امر نظارت پسینی.

به گزارش ایبنا، دفتر توسعۀ کتاب و کتاب‌خوانی وزارت فرهنگ و ارشاد ضمن بررسی و پیگیری دوره‌ای گزارش‌های مردمی، از تهیه‌کنندگان گزارش‌های صحیح قدردانی خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط