دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۵
ناشران و کتابفروشان از تعرفه فرهنگی برخوردار می‌شوند

خوزستان- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: ثبت‌نام ناشران و کتاب‌فروشان برای بهره‌مندی از تعرفه‌های فرهنگی در سامانه جامع ناشران آغاز شد.

مجید منادی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز، با اشاره به ثبت نام ناشران و کتابفروشان در سامانه جامع ناشران بیان کرد: ناشران فعال و کتاب‌فروشان استانی که متقاضی برخورداری از تعرفه‌های مندرج در بند ج ماده ۹۲ قانون برنامه ششم توسعه هستند، می توانند تا تاریخ ۳۰ مهرماه با مراجعه به سامانه https://ketab.samandehi.ir ضمن اطلاع از شرایط و مدارک لازم، ثبت‌نام اولیه خود را تکمیل کنند.

منادی افزود: در آیین‌نامه بند ج ماده ۹۲ امکان بهره‌مندی بهای آب، برق، گاز و خدمات پستی به منظور حمایت از کتابفروشان و ناشران بر مبنای تعرفه فرهنگی (برای آب، برق، گاز و خدمات پستی) فراهم کرده است.

وی اضافه کرد: متقاضیان برخورداری از عوارض کاربری فرهنگی بناها (صدور پروانه ساختمان) می‌توانند با نامه‌نگاری به دفتر توسعه کتاب و کتاب‌خوانی از بهره‌مندی‌های آیین‌نامه بند ج ماده ۹۲ بهره‌مند شوند.

منادی ادامه داد: ناشران دارای وضعیت فعال در سامانه https://ketab.samandehi.irبا تاریخ معتبر و چهار عنوان چاپ اول در یک‌سال گذشته که دارای نشانی پستی دقیق و منطبق بر اطلاعات مندرج در پروانه فعالیت نشر است ، می‌توانند از این امتیاز بهره‌مند شوند.

منادی گفت: کتاب‌فروشان دارای جواز کسب صنفی قابل استعلام از سامانه https://iranianasnaf.ir برای بهره‌مندی از تعرفه‌های فرهنگی باید اطلاعات خود را در بخش«مجوز موقت کتاب‌فروشی» وارد کنند و پس از آن می‌توانند درخواست خود را مبنی بر استفاده از تعرفه‌های فرهنگی ثبت کنند.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها