سه‌شنبه ۱۷ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۳:۴۵
قرآن منشاء جهان بيني عقلاني است

مشاور رييس جمهور و رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي دوشنبه(16 شهريورماه) در نشست «ترجمه تفسير قرآن در عرصه بين‌الملل» با تاكيد بر ضرورت پيروي از آموزه‌هاي قرآني در زندگي اظهار داشت: قرآن منشاء جهان بيني عقلاني، هدايت و آزادي بشريت از تعلقات مادي است.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، اين نشست به همت مركز ساماندهی ترجمه و نشر معارف اسلامی و علوم انسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در هفدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم برگزار شد.

در اين نشست مهدی مصطفوی، رييس سازمان فرهنگ‌ و ارتباطات اسلامی، آيت‌الله محمدعلی تسخيری، دبيركل مجمع جهانی تقريب مذاهب اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمين اصغر صابری، رييس مركز ساماندهی ترجمه و نشر معارف اسلامی و علوم انسانی در خارج از كشور، حجت‌الاسلام والمسلمين محمد نقدی، رييس مركز ترجمان وحی و تعدادی از رايزنان فرهنگی و مهمانان خارجی حضور داشتند.

در ابتداي اين برنامه دكتر مهدي مصطفوي، مشاور رييس جمهور ضمن اشاره به ضرورت بهره‌گيري تمامي افراد از تعاليم اين كتاب آسماني گفت: قرآن كتابی جهانی و راهنمای جهانيان است. بنابراين نمی‌تواند منحصر به يك يا چند زبان باشد و بايد با ترجمه به زبان‌هاي مختلف در اختيار همه علاقمندان قرار گيرد. 

دكتر مصطفوي ضمن تاكيد بر اين كه كساني كه اهلیّت و شایستگی داشته باشند، این کتاب دستگیر و راهنماي آنهاست، گفت: اگر آموزه‌های قرآنی به آگاهي مردم جهان برسد، همگان آن را می‌پذيرند چرا كه اين كتاب منشأ وحيانی دارد و در قلوب انسان‌ها جای می‌گيرد و هر نظريه فلسفی كه بر مبنای علوم قرآنی شكل يافته گيرد، می‌تواند مسير تعالی انسان را رقم زند. تمام متفكرانی كه نظرياتی مخالف با آموزه‌های اسلامی و قرآنی ارايه كرده‌اند به انحطاط و زوال رسيده‌اند. 

مشاور رييس جمهور تصريح كرد: امروز در جهان شاهد شعار آزادی اما عمل ظالمانه هستيم و اين به دليل دوری از مبانی انسانی قرآن است. 

رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در پايان سخنان خود با تاكيد بر اين كه قرآن به تصحیح تصورات انسان پرداخته است، افزود : قرآن، بهترین جهان‌بینی را ارايه می‌دهد و آنچه را انسان در مسیر هدایت و رسیدن به کمال نسبی به آن محتاج است، برایش روشن می‌گرداند. 

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمين اصغر صابری، رييس بنياد ترجمه و نشر معارف اسلامي و علوم انساني سازمان به ارايه گزارشی از عملكرد و اهداف تبليغي مركز در راستاي ترويج تعاليم و آموزه‌هاي دين اسلام و كتاب قرآن در خارج از كشور پرداخت. 

حجت‌الاسلام والمسلمين صابری درباره اهداف و برنامه‌هاي آتي بنياد ترجمه و نشر معارف اسلامي و علوم انساني سازمان فرهنگ و راتباطات اسلامي خاطرنشان كرد: اين مركز با رويكردی نوين قصد دارد از طريق جمع‌آوری نظرات صاحب‌نظران ترجمه متون قرآنی، مسير جديدي را در زمينه توسعه معارف اسلامی طی كند. به همين منظور نشست‌های ماهانه‌ای را با هدف بررسي و جمع‌بندي پيشنهادات و انتقادات برگزار مي‌كند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط