دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۵۵
اهداي رسايل ملاصدرا به كتابخانه مجلس

مجموعه رسايل و گزيده‌هايى به خط حكيم ملاصدراى شيرازى، فيلسوف شيعه قرن يازدهم هجري، از سوي كتابخانه ملي به كتابخانه، موزه و مركز اسناد مجلس شوراى اسلامي اهدا شد._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از مجيد سائلي، كارشناس روابط عمومى و امور بين‌الملل كتابخانه‌، موزه و مركز اسناد مجلس شوراى اسلامى، كتاب چاپ عكسى مجموعه‌ رسايل و گزيده‌هايى از نوشته‌هاى حكيم نام‌آور ايران، صدرالمتألهين شيرازى به خط او، از سوي سازمان اسناد و كتابخانه‌ ملى جمهورى اسلامى ايران منتشر و يك نسخه از آن با امضاى على‌اكبر اشعرى، مشاور فرهنگي رييس جمهور و رييس كتابخانه‌ ملى به كتابخانه‌ مجلس اهدا شد.

صدرالدین محمدبن ابراهیم قوام شیرازی معروف به ملاصدرا و صدرالمتالهین متأله، فیلسوف ایرانی شیعه، یکی از بزرگ‌ترین فیلسوفان جهان اسلام در سده یازدهم هجری قمری و بنیانگذار حکمت متعالیه به شمار مي‌رود.

ظهور ملاصدرا در حوالی پایان هزاره اول پس از پیدایش اسلام به وقوع پیوست، لذا کارهای او را می‌توان نمایش‌دهنده نوعی تلفیق از هزار سال تفکر و اندیشه اسلامی پیش از زمان او به حساب آورد.

كتاب «رسايل و گزيده‌هايى به خط حكيم ملاصدراى شيرازى» در 50 نسخه، ٣٨٥ صفحه با كاغذ گلاسه‌ و ابعاد ٢١در ١٤ سانتى‌متر به چاپ رسيد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط