شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۱:۳۲
امیدواریم سال آتی شاهد پذیرش دانشجو در رشته مدیریت نشر باشیم

مدير كل دفتر امور چاپ در خاتمه نشست «نكات كاربردي در نرم‌افزار نشر روميزي» که عصر جمعه (25 ارديبهشت)در سالن صنعت چاپ برگزار شد، از راه‌اندازي رشته دانشگاهي مديريت نشر در دانشگاه جامع علمي كاربردي در سال آتي خبر داد و گفت: امیدواریم سال آینده در این رشته پذیرش دانشجو داشته باشیم./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، در نشست «نكات كاربردي در نرم‌افزار نشر روميزي» مهرداد سلجوقي، مسوول واحد IT مركز مطالعات و برنامه‌ريزي رسانه(وابسته به معاونت مطبوعاتي و اطلاعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي) با معرفي كامل نرم‌افزار جديد صفحه‌آرایی در صنعت چاپ، به برخي از ايرادها و نقايص اطلاعاتي و كاربرد نرم‌افزارهاي پيشين اشاره كرد.

وی درباره این نرم‌افزار طراحي و صفحه‌آرايي چاپ با بيان تفاوت‌هاي ابزارهاي قبلي، به سهولت استفاده از اين نرم‌افزار اشاره کرد و گفت: اين نرم‌افزار قابليت فتوشاپ و corel draw را نيز در خود دارد.

سلجوقي، کارشناس و سخنران نشست، همراه با  روی صفحه نمایشگر، قابلیت‌های گوناگون این نرم‌افزار و سهولت‌هاي استفاده از آن را تشریح کرد.

وی با اشاره به داشتن جعبه‌ابزارهاي مختلف و منوهاي متفاوت در طراحي صفحات جديد این نرم‌افزار، گفت:‌ مي‌توان تصاويري را كه در سيستم‌هاي ديگري نظير فتو شاپ هستند، بدون تغيير به اين نرم‌افزار پيوند زد و اقدامات لازم را روي آن انجام داد.

كارشناس ارشد چاپ و نشر تصريح كرد: نرم‌افزار جديد بيش از 97 درصد از مشكلات نرم‌افزارهاي قبلي را برطرف كرده است.

در پايان اين نشست، طي مراسمي از برگزيدگان اين صنعت با حضور جلال ذكايي، مدير كل دفتر امور چاپ، محمدحسن فكري، رييس مركز آموزش دانشگاه علمي كاربردي فرهنگ و هنر(واحد 5) و جلال‌الدين سلجوقي، معاون سابق اجرايي حوزه وزارتي و روابط عمومي، تقدير و تشكر به عمل آمد.

در اين برنامه جلال ذكايي، مدير كل دفتر امور چاپ با تشكر از فعاليت‌هاي مركز علمي كاربردي فرهنگ و هنر اظهار داشت: اين اولين باري است كه مركز علمي كاربردي اقدام به برپايي غرفه‌اي در نمايشگاه كتاب كرده است. از اين پس، رسالت اين مركز به دليل ارتباطش با حوزه‌هاي چاپ و نشر سنگين‌تر خواهد شد.

در پايان اين برنامه، ذكايي از راه‌اندازي رشته مديريت نشر در دو مقطع كارداني و كارشناسي خبر داد و گفت: اميدواريم در سال آينده دانشگاه جامع علمي كاربردي بتواند در اين رشته پذيرش دانشجو داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها