پنجشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۱:۳۷
شاگردان آیت‌الله جوادی آملی به سوالات بازديدکنندگان پاسخ مي‌دهند

مسوول انتشارات اسراء با بیان این موضوع که پنج تن از شاگردان آیت‌الله جوادی آملی در غرفه اسراء پاسخگوی بازدیدکنندگان‌اند، از پایان یافتن تمامی شمارگان کتاب «امام مهدي(عج)» که برای نخستین بار در نمایشگاه عرضه شد، خبر داد.

 حميدرضا بابايي در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، كتاب «امام مهدي(عج)» كه براي اولين بار به نمايشگاه آورده شد را از آثار برگزیده موسسه علمی ـ تحقیقاتی اسراء نام برد و گفت: این اثر که به عنوان كتاب برگزيده سال ولايت نیز انتخاب شد، با استقبال زيادي مواجه است؛ به گونه‌اي كه يك شمارگان كامل آن که ۳۰۰۰ نسخه بود، طي سه روز اول برپایی نمایشگاه تمام شد و اكنون درصدد تجديد چاپ آن هستيم.

وی افزود:‌ كتاب‌های «عين النضاخ»، «تمهيد القواعد»، «الوحي و النبوت» و جلد شانزدهم مجموعه «تسنیم» از دیگر آثار آیت‌الله جوادی آملی‌اند‌ که در این دوره از نمایشگاه با استقبال ویژه‌ای از سوی بازدیدکنندگان مواجه شده‌اند.

مسوول انتشارات اسراء با بیان این موضوع که با 21 عنوان کتاب چاپ اول در نمایشگاه شرکت کرده‌اند، تصریح کرد:‌ نزدیک به 110 عنوان كتاب و 58 عنوان لوح فشرده كه مجموعه‌ مكمل كتاب‌هاست، در این غرفه عرضه می‌شود. از میان اين 58 عنوان لوح فشرده، 15 عنوان آن جديد و از بيانات آيت‌الله جوادي آملي‌اند.

وي از نظم موجود در نمایشگاه بیست و دوم به نیکی یاد کرد و گفت: در این دوره تغییرات شگرفی نسبت به دوره‌های قبلی انجام شده است. بسیاری از کاستی‌های نیز برطرف شده‌اند و امكانات جانبي افزایش چشمگیری داشت. تنها موضوعی که به نظر می‌رسد هنوز نیاز به تقویت‌شدن داشته باشد، دقت و افزایش اطلاع‌رساني‌ در نمايشگاه است.

بابایی در پاسخ به اين پرسش كه «اگر خوانندگان شما در زمينه آثار ارايه شده سوال يا درخواست ملاقات با متخصصان یا ارتباط با آيت الله جوادي آملي را داشته باشند، چه تدابيري در اين زمينه انديشيده‌ايد» گفت: پنج نفر از شاگردان برگزيده آيت‌الله جوادي آملي كه ارتباط خيلي نزديكي با ايشان دارند ـ سرگروه‌هاي كارهاي كتاب‌هاي مختلف اعم از كتاب‌هاي تفسير و موضوعي ـ  به صورت يك روز در ميان در غرفه اسراء پذیرای بازدیدکنندگان و پاسخگوی مسایل آنها هستند.

وی یاد آور شد: علاوه بر اين موضوع، مدير روابط عمومي مركز نشر اسراء نيز در غرفه حضور دارد و اگر بازديدکنندگان اطلاعاتي را درباره فعاليت‌هاي مؤسسه يا اطلاعات مختصري درباره كتاب‌ها بخواهند، در اختيارشان قرار می‌دهد.

مسوول انتشارات اسراء در پاسخ به اين سوال که آيا مخاطبان موسسه اسراء اقشار خاصی‌اند یا عموم مردم، بیان کرد: يكي از ويژگي‌هاي بارز آيت‌الله جوادي عاملي، جامع الاطراف بودن ايشان است که موجب داشتن انواع مخاطب براي آثار ایشان شده است، اعم از طلبه دانشجو، دانش‌آموز، اقشار مذهبي و غير مذهبي حتي ما از كشور لبنان و فيليپين هم خوانندگان خاص خود را داريم.

وي يكي از نكات مهم بيانات آيت‌الله جوادي آملي را به روز بودن مضامين آثار ايشان دانست و گفت:‌ اين امر موجب شده است بسياري از افراد كه ظاهرشان نيز خيلي مذهبي نيست، تمايلي خيلي زيادي نسبت به جمع‌آوري بيانات و كتاب‌هاي ايشان داشته باشند.

بابایی درباره گران‌ترين و ارزان‌ترين آثار غرفه اسراء که تمامی کتاب‌ها و مجموعه بیانات آیت‌الله جوادی آملی را به صورت مکتوب یا لوح فشرده در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد، گفت:‌ بخشی از كتاب‌ها به صورت دوره‌اي‌ تنظیم شده‌اند؛ نظير شرح اسفار که دوره 10 جلدي دارد و با بهاي 45۰ هزار ریال عرضه می‌شود. جلد شانزده تفسير تسنیم نیز با بهای ۱۱۰ هزار ریال از پر گرانترین آثار این مجموعه‌اند. البته در کنار اینها ما كتاب «ولايت در قرآن» را نيز داریم که در 150 صفحه و بهاي 8500 ريال در اختيار علاقه‌مندان قرار مي‌گيرد. هدف این مجموعه این است که آثار و کتاب‌های آیت‌الله جوادی آملی را با تسهیلات بیشتری در اختیار عده کثیری از علاقه‌مندان به این حوزه قرار دهد.

بيست و دومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران تا 26 ارديبهشت ماه در مصلي بزرگ امام‌خميني (ره) تهران برپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط