پنجشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۰۹:۰۵
شعر ها، وبلاگ ها را به روز می کنند

انتشار شعرهای شاعران وبلاگ‌نویس در وبلاگ هایشان، معرفی چند کتاب، مطلبی درباره ادبیات داستانی ایران وبخشی از یک رمان، از مطالبی اند که این هفته وبلاگ‌های ادبی را به روز کردند./

به گزارش خبر گزاری کتاب ایران(ایبنا)، وبلاگ ها و وب‌سایت های ادبی این هفته با انتشار اشعار و معرفی چند کتاب به روز شدند. چند شعر از شاعران وبلاگ‌نویس، معرفی کتاب، مطلبی درباره ادبیات ایران و بخشی از یک رمان، از جمله مطالب منتشر شده این هفته در وبلاگ هايند.

عليرضا قزوه، شاعر و وبلاگ‌نويس چند قطعه شعر از «قطار اندیمشک...» و «با یاد روزهاي خوب خدا» را در آخرين روزهاي اين هفته در وبلاگ «عشق عليه السلام» قرار داده است:
« كجاست قطاري
كه شعر مي‌رفت
و قصه برمي‌گشت؟
حالا كوه،
قصه‌شان را مي‌گويد با ابر
ابر،
شعرشان را مي‌بارد بر دشت
در خواب خاك
هنوز قطار انديمشك مي‌گذرد!»

کتاب بخوانید

یوسف عليخاني نويسنده وبلاگ «تادانه» با معرفي چند كتاب، وبلاگ خود را به روز كرده است. 
از جمله كتاب هايي كه عليخاني در وبلاگش معرفي كرده، مي توان به «فرهنگ اساطير ايراني» نوشته خسرو قلي زاده، «هزار و يك شب» به روايت عبد اللطيف تسوجي، «خاله بازي» بلقيس سليماني، «مونالیزای منتشر» شاهرخ گیوا، «هجوم آفتاب» قباد آذر آیین و «تا دمل» سلماز یگانه مهر اشاره کرد.

شاعرتازه می شود

محمود اكرامي فر نويسنده وبلاگ «يا علي گفتيم و عشق آغاز شد» شعري با عنوان «تازه مي شوم» را منتشر كرده است:
«تازه می شوم
مثل آب
مثل قطره های آفتاب
مثل...........بگذریم
تازه می شوم 
اگر...»

شعری از کاکایی

«سال هاي تا كنون» عبدالجبار كاكايي كه شامل اشعار و ترانه هاي اوست نيز شعري را با عنوان «كجا به تو رسيدم» قرار داده است:
« كجاي اين دل تنگ
كجا به تو رسيدم
به اين همه تماشا
به لاله هاي خاموش
به ياسهاي زيبا»

گزارشی از ادبیات داستانی ایران

پایگاه ادبی و فرهنگی «نستوه» به مطلبی با عنوان ادبیات داستانی پرداخته و در این مطلب ویژگی های ادبیات داستانی ایران آورده شده است. 

«ادبیات داستان نویسی ایران به ویژه دردهه های اخیر،وبه طور مشخص در سالهای پس از پیروزی انقلاب، به دوران شکوفایی خویش گام نهاده است.»


« در اين سال ها داستان نويسان بزرگ و برجسته اى براى نخستين بار خود را در ادبيات رو به رشد كشورمان مطرح كردند و با قدرت قلم و ديدگاهى تازه، به نگارش آثارى كاملا متفاوت و برجسته  خاصه در دو نوع ارزشمند و پراهميت رمان و داستان كوتاه پرداختند. نويسندگان جوانى كه توانستند از آفاق تازه و ديگرگونه اى كه رويدادهاى گونه گون، شگرف و شگفت انگيز به حاصل آمده از پيروزى انقلاب در معرض نگاه جسور و تيزبين آنان قرار داده بود، به نيكى سود برند و جريان راكد داستان نويسى ايران را از خمودگى و ابتذال دوران پيشين دور كنند.»

شاعر وموعودش 

یوسفعلی میرشکاک نیز از دیگر شاعرانی بود که وبلاگش را با انتشار شعری با عنوان «موعود» در وبلاگ «هو الاول و الاخر والظاهر و الباطن» به روز کرد: 
« تمام خاک را گشتم به دنبال صدای تو
ببین باقیست روی لحظه هایم جای پای تو
اگر مومن اگر کافر به دنبال تو می گردم
چرا دست از سر من بر نمی دارد هوای تو»

«ماشودر مه»،در صفحات مجازی

فرهاد حسن زاده نویسنده کودک و نوجوان در وبلاگش فصلي از«رمان ماشو در مه» قرار داده است:

«صبح زود، شهر را مه گرفته بود. همه جا شيري رنگ و مرطوب بود. خيس و خسته به نزديكي پالايشگاه رسيديم. به جايي كه لوله‌ها شروع مي‌شد. خاك زير پايمان چرب بود و بوي سنگين نفت مي‌داد. صداي نفس‌هاي كاظم را قاطي صداي گنجشك‌ها مي‌شنيدم. صداي ديگري اضافه شد. از لوله‌ها بود. يكي انگار با چيزي به لوله‌ها تقه مي‌زد. صدايش توي گوش مي‌پيچيد و جا مي‌انداخت.»

بخند و بگذر

مريم جعفري آذرماني نويسنده وبلاگ «من شاعرم» اين هفته در وبلاگش مسمط ششم از كتاب هفت را منتشر كرده است:
«باز بنویس از سر
چشم‌ها یکسره پوک
آستین‌های چروک
سرزمینی متروک
مرد، مشغول سلوک 
از حقیقت چه خبر؟»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط