سه‌شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۳:۵۸
مراجعه نمايندگان به كتابخانه پارلماني 3 برابر شده است

كتابدار كتابخانه ويژه نمايندگان در مجلس شوراي اسلامي، شناخت حوزه فعاليت و علاقه‌مندي‌هاي نمايندگان را از مهمترين عوامل خدمت‌رساني اين واحد برشمرد و از افزايش سه برابري مراجعات نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در سال 87 نسبت به سال قبل از آن خبر داد.

 كيانوش بياتي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، هدف اصلي احداث كتابخانه ويژه نمايندگان در ساختمان اصلي مجلس شوراي اسلامي را دسترسي ساده‌تر نمايندگان در استفاده از منابع كتابخانه‌اي عنوان كرد.
 
وي گفت: ميزان مراجعه نمايندگان به اين كتابخانه از بدو تاسيس، قابل قبول بوده است و با توجه به اين كه ما به شكل مجموعه‌اي، بسته خدمات و سرويس ارايه مي‌كنيم و جامعه آماري افراد مراجعه‌كننده به كتابخانه ويژه نمايندگان حدود 290 نفر است، انتظار مي‌رود اين مراجعات افزايش چشمگيري داشته باشد.

كارشناس ارشد كتابداري افزود: در سال 85 كه كار اصلي اين مركز شروع شد، حدود 300 نفر به اين كتابخانه مراجعه كردند و سال 86 اين رقم دو برابر شد. سال 87 نيز با 900 بار به اين كتابخانه مراجعه و تا پايان اسفند ماه سال گذشته 1500 بار نمايندگان به اين محل مراجعه كردند.

بياتي در تشريح فعاليت‌هاي اين مركز اظهار داشت: اين كتابخانه از اواخر سال 1384 افتتاح شد. دليل راه‌اندازي اين كتابخانه ضيق وقت نمايندگان براي مراجعه به كتابخانه اصلي مجلس شوراي اسلامي بود.  

بياتي ادامه داد: فضاي اين كتابخانه بزرگ نيست و در آن حدود 3000 جلد كتاب جاي گرفته است كه بيشتر آنها در حوزه قوانين، حقوق، تاريخ و كتاب‌هاي مرجع فارسي و غير فارسي‌اند. فرهنگ‌هاي لغت، شرح حال‌ها و تعدادي منابع سياسي، حقوقي و قوانين نيز در اين كتابخانه وجود دارند.
 
كتابدار كتابخانه ويژه نمايندگان در مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: اين مجموعه با داشتن شش دستگاه رايانه، چهار چاپگر سعي مي‌كند خدمات مورد نياز نمايندگان را در اسرع وقت در اختيارشان قرار دهد. محل استقرار اين كتابخانه‌ به صحن اصلي مجلس بسيار نزديك است و با توجه به فاصله بسيار نزديك‌ آن به كميسيون‌هاي مختلف مجلس، نمايندگان از طريق اين مركز به خدمات كتابخانه‌اي مجلس دسترسي راحتي دارند.

وي افزود: اگر كتاب‌هاي مورد نياز نماينده‌ها در اين مركز وجود نداشته باشد، مسوول بخش آن كتاب‌ها را از كتابخانه اصلي مجلس شوراي اسلامي امانت مي‌گيرد و به نمايندگان تحويل مي‌دهد. 

مسوول كتابخانه ويژه نمايندگان در مجلس شوراي اسلامي يكي از اقدامات انجام شده اين كتابخانه را پايگاه‌سازي اينترنتي در اين كتابخانه برشمرد و گفت: ما سايت‌هاي اصلي را كه نمايندگان به آنها مراجعه مي‌كنند، به ويژه سايت‌‌هاي مربوط به خبرگزاري‌ها، موسسات و وزارتخانه‌هاي دولتي را جمع‌آوري و دسته‌‌بندي كرده‌ايم و پايگاه اصلي مراجعات را در يك‌جا قرار داده‌ايم.  همچنين برخي پايگاه‌ها كه جنبه فرعي و بيشتر حالت كمكي دارند را جمع‌‌آوري كرده و براي تكميل ديگر اطلاعات در اختيار نمايندگان قرار مي‌دهيم. 

وي تشخيص حوزه فعاليت نمايندگان را از موضوعات مهمي دانست كه مسوولان خدمت‌‌رساني به آنها بايد از آن آگاهي داشته باشند و خاطر نشان كرد: به عنوان مثال بسياري از نمايندگان ما در سطح ملي تاثير گذارند و اهدافي را در اين حوزه دنبال مي‌كنند و بيشتر نيازمند اخبار داخلي كشورند. 

بياتي در پايان تصريح كرد: تعدادي از نمايندگان نيز در سطح بين‌المللي تاثيرگذار، فعال و خبرسازند كه بيشتر نيازمند اخبار بين‌المللي‌اند و بخشي از كار اين مركز معطوف به شناخت حوزه فعاليت نمايندگان، آشنايي با روحيات آنها و آگاهي از اين موضوع مي‌شود كه نياز مراجعان تا چه اندازه از فوريت برخوردار است. شناخت نيازهاي نمايندگان، مسوولان را در ارائه خدمات بهتر ياري مي‌رساند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط