شنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶
طرح‌ «کانون‌مدرسه» دست‌یابی به اهداف تعلیم و تربیت را تسهیل می‌کند

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: اجرای طرح «کانون‌مدرسه» ما را به اهداف نظام تعلیم و تربیت و پیروزی در «جنگ عرضه‌ها» نزدیک می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، محمد فائزی با بیان این مطلب افزود: افزایش وفاق و هم‌گرایی در سطوح مختلف کانون پرورش فکری و آموزش و پرورش و اجرایی‌شدن برنامه‌های مشترک، نقش به‌سزایی در نیل به اهداف دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در این میان به بازار گسترده عرضه کالاهای فرهنگی به نسل کودک و نوجوان اشاره و با بیان این‌که امکانی برای پیش‌بینی برآیند عرضه‌ها وجود ندارد، عنوان کرد: ضرورت دارد با عرضه هنرمندانه و ارائه بسته‌های فرهنگی متناسب با ساختارهای وجودی مخاطب، به ضریب پذیرش آموزه‌ها کمک کنیم.

او که در نشست هم‌اندیشی مسئولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آموزش و پرورش در رشت سخن می‌گفت، به تلاش‌های مخرب دشمنان برای بسته‌بندی شکیل محتوای فکری فاسد و عرضه به نسل کودک و نوجوان اشاره و با ضروری ارزیابی‌کردن مقابله با این چالش‌ها افزود: هنگامی که سخن به‌جا و درستی داریم، لازم است برای ارائه هنرمندانه آن برنامه‌ریزی ‌داشته ‌باشیم.

وی در عین‌حال، موانع و چالش‌های پیشِ روی فعالان فرهنگی را مورد توجه قرار داد و با خاطر نشان‌کردن برخی مقاومت‌ها در پذیرش حقیقت و آموزه‌های درست گفت: خلاقیت‌ورزی و عرضه مخاطب‌پسند می‌تواند دریچه‌ای رو به قلب و اندیشه مخاطبان باز کند.

محمد فائزی، دلبستگی فعالان عرصه فرهنگ به کارکردهای مؤثر کانون پرورش فکری را نیز یادآور شد و با توانمند و مجرب توصیف‌کردن مربیان این نهاد فرهنگی بیان کرد: جلب نظر و همراه‌سازی کودکان و نوجوانان در خارج از وقت‌های موظفی، گویای موفقیت کانون محسوب می‌شود.
این مدیر فرهنگی در همین حال، اشاره‌ای به اثربخشی طرح «کانون‌مدرسه» با مشارکت کانون پرورش فکری و آموزش و پرورش داشت و با تأکید بر این موضوع که اجرای این طرح ما را به اهداف نظام تعلیم و تربیت نزدیک می‌کند، افزود: نیازمند افزایش تعامل و هم‌گرایی‌ها هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در پایان با قدردانی از برنامه‌ریزان این نشست و ارزشمند ارزیابی‌کردن سفر فرهاد فلاح، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به این استان ابزار امیدواری کرد تا در سایه تعاملات گسترده مسئولان دو مجموعه در سطح کشور و استان، پیروزی هرچه بیش‌تر در «جنگ عرضه‌ها» را شاهد باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها