سه‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰
مروج پیشکسوت کتابخوانی ایلام 11 هزار و 750 جلد کتاب اهدا کرد

ایلام-عبدالعباس محمدی، مروج پیشکسوت کتابخوانی گفت: در 6 ماه اول سال جاری، 11 هزار و 750 جلد کتاب در میان جوامع مختلف هدف توزیع و اهدا کردم.

عبدالعباس محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در ایلام گفت: در 6 ماه اول سال جاری 11 هزار و 750 کتاب در میان جوامع مختلف هدف توزیع و اهدا کردم.
 
وی با اشاره به تنوع موضوعی کتاب‌های اهدایی گفت: موضوع اغلب کتاب‌های اهدایی، مذهبی، داستانی، شعر و ادبیات، روان‌شناسی، دفاع مقدس و جنگ، کتاب‌های ویژه کودک و نوجوان، قرآن و مفاتیح‌الجنان و آثاری از مؤلفان ایلامی بوده است.
 
وی ادامه داد: تلاش داشته‌ام برای مخاطبان مختلف، کتاب با موضوعات متنوع تهیه و توزیع کنم، زیرا اگر کتاب مناسب مخاطبان انتخاب و توزیع نشود، بدون شک از کتابخوانی دلزده می‌شوند و این آسیب است.
 
وی با بیان اینکه اهدای کتاب و توزیع آن مرز و جغرافیا نمی‌شناسد ادامه داد: از سال94 تا 96 و در 3 مرحله بیش از 2300 جلد کتاب به زبان عربی شامل قرآن، احادیث، ادعیه و...با همکاری اعضای افتخاری مؤسسه خیریه نیک‌اندیش امیر ابوالفضل ایلام در میان حسینیه‌ها و مساجد شهرهای بدره و جَسان کشور عراق توزیع و اهدا و توزیع شده است.
 
وی با اشاره به اقداماتش در حوزه تأسیس و تجهیز کتابخانه در سطح استان گفت: از آغاز فعالیت تاکنون، راه اندازی و تأسیس کتابخانه یکی از برنامه‌ها و اهداف بزرگ و مستمر من بوده است.
 
وی ادامه داد: با هدف توسعه فرهنگ دانایی و کتابخوانی در میان قشرهای مختلف مردم تلاش کردم کتابخانه‌هایی برای مخاطبان مختلف تأسیس و ایجاد کنم. کتابخانه بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام با اهدای ۷۲هزار جلد کتاب مرجع و عمومی سال تاسیس ۱۳۸۴تا۱۳۹۷به ‌نام کتابخانه معلم پاسدار، عبدالعباس محمدی در سال ۸۴ ثبت شده و هم‌چنین کتابخانه موقوفه امام رضا(ع)در مسجدالنبی هانیوان شهر ایلام با بیش از 12هزار جلد کتاب تاسیس کرده ام.
 
وی ادامه داد: کتابخانه موقوفه ضامن آهو در روستای محمودآباد میشخاص بخش سَیوان راه اندازی و تأسیس کردم و همچنین راه اندازی و تجهیز محتوایی چندین باب کتابخانه در مناطق محروم و دور دست استان و کمک به سایر کتابخانه‌های روستاهای در شهرستان‌های:مهران،دهلران،سرابله، ایوان، دره‌شهر از اقدامات اینجانب در این حوزه بوده است.
 
محمدی ادامه داد: سال گذشته بیش از47هزار و 500 جلد کتاب در موضوعات مختلف در سطح استان ایلام، در میان جوامع مختلف که اغلب مناطق محروم و روستایی و کم برخوردار بوده‌اند، از منابع مختلف تهیه و به صورت هدف‌مند و برنامه‌ریزی شده، توزیع و اهدا کردم.
 
به گزارش ایبنا عبدالعباس محمدی، متولد سال 1330 در شهر مرزی مهران است و لیسانس علوم تربیتی دارد. وقف و اهدای کتاب و تأسیس کتابخانه را از سال 1350در همین شهر آغاز کرده است. وی با شروع جنگ به ایلام مهاجرت کرد و کارش را جدی‌تر ادامه داد. حضور در سپاه در همان روزهای آغاز جنگ و تدریس در مدارس و فرماندهی عملیات‌های مختلف در دوران دفاع مقدس،از جمله فعالیت‌‌های اوست. با تأسیس مؤسسه خیریه نیک‌اندیش امیرابوالفضل ایلام به تلاش‌هایش در امورخیریه به ‌طور رسمی ادامه داده است. او در سال‌های: 1399 و 1400 و 1401 به ‌عنوان مروج پیشکسوت در حوزه کتاب و کتابخوانی از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تقدیر شد.

محمدی سال‌هاست به توسعه، تجهیز و راه‌اندازی کتابخانه‌های مختلف در مناطق محروم و کم برخوردار استان و حاشیه‌ای شهر ایلام، مساجد، حسینیه‌ها و روستاها و... به صورت فی سبیل‌الله و فارغ از فضاهای رسانه ای و خبری، مشغول است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها