دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹
«دی‌کرم»؛ روایتی از رشادت‌های زنان جنوب در جنگ تحمیلی

بوشهر- جدیدترین نمایشنامه محمد مظفری، نویسنده‌، پژوهشگر و نمایشنامه‌نویس بوشهری با عنوان «دی‌ کرم» در آیینی در هفته آخر شهریورماه رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر، این نمایشنامه تابستان 1402 به همت انتشارات دریانورد راهی بازار کتاب شده است. مظفری در این نمایشنامه نیز مثل دیگر آثارش قصه‌‎ای  از خاک زرخیز استان بوشهر را روایت می‌کند؛ قصه‌ای که در در جزیره خارگ می‎گذرد و روایتی از رشادت‎های زنان و مادران این دره یتیم خلیج فارس در جریان جنگ هشت ساله است.

مظفری پیش از این، دو مجموعه نمایشنامه را به چاپ رسانده است؛ «سفر غریب» که شامل چهار نمایشنامه صحنه‌ای است و مجموعه «تا بیکران دریا» که هفت نمایشنامه بیرونی (خیابانی)  با موضوعات مذهبی و دفاع مقدس را در برمی‌گیرد.

نمایشنامه «دی کرم» به همت سازمان بسیج هنرمندان استان بوشهر و از سوی انتشارات دریانورد به چاپ رسیده و قرار است تا پایان شهریور ماه رونمایی شود.

به گزارش ایبنا، محمد مظفری زادۀ 1353 در بندر گناوه، روزنامه‌‎نگار، نویسنده، پژوهشگر، کارگردان و بازیگر تئاتر است. او افزون بر انتشار دو مجموعه نمایشنامه، تا کنون در حوزه ادبیات نمایشی و میراث ناملموس فرهنگی جنوب آثار و مقالات متعددی نظیر «بوشهر؛ سرزمین آیین و مراسم»، «تئاتر بیرونی» و... را راهی بازار کتاب کرده است. تازه‌ترین اثر او در حوزه نمایشنامه با نام «دی کرم» نوشته شده است که در هفته آخر شریور جاری رونمایی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها