دوشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۰
سومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری کردستان به ایستگاه پایانی رسید

کردستان _ مراسم اختتامیه سومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری و اولین جشنواره رسانه‌های ورزشی کردستان با حضور معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد و با معرفی برگزیدگان جشنواره در مجتمع فجر سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب (ایبنا) در سنندج، معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه یکشنبه در اختتامیه سومین جشنواره استانی مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان کردستان اظهار کرد: کردستان سرزمین مجاهدت‌های پنهان و رشادت‌های ایران است و نام‌گذاری کردستان باعنوان مجاهدت‌های خاموش بی‌دلیل نیست چراکه جوانان زیادی از این استان برای حفظ کیان اسلامی جانشان را در طبق اخلاص گذاشته‌اند.
 
فرشاد مهدی‌پور گفت: در کردستان تنوع فرهنگی نه تنها آسیب نیست بلکه فرصت است. علی‌رغم تلاش‌ها و هجمه‌های دشمنان توانسته‌ایم با تنوع فرهنگی در مقابل دشمنان ایستادگی کنیم.
 
معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه کردستان، استان فرهنگی‌و رسانه‌ای است، افزود: موقعیت ملی و فراملی کردستان و همجواری با کشورهای دیگر فرصتی است که می‌توان با هجمه‌ها مقابله کرد.
 
مهدی‌پور با بیان اینکه پویش و اقبال عمومی نسبت به رویدادها در این استان بسیار گسترده است، عنوان کرد: لازم است، سه تکلیف توانمندسازی بنیه‌ رسانه‌ای استان در زمینه‌های مختلف از حیث آموزش، تقویت منابع و زیرساخت‌ها و آموزش روزنامه‌گاران برای مقابله با اخبار جعلی تقویت شود.
 
وی با تاکید بر پردازش ملی و بین‌المللی برای موقعیت‌ها و ظرفیت‌های کردستان اضافه کرد: با اختصاص بخشی از منابع گردشگری به حوزه رسانه می‌توان در ایجاد وحدت ملی و شور و نشاط نقش مهمی را ایفا و ظرفیت‌های گردشگری را منعکس کنیم و بدین صورت، تلاش کرده‌ایم که میزان حمایت‌هایمان را از حوزه رسانه بیشتر کنیم.
 
معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: میزان آگهی‌های توزیع شده در سال 1400 حدود 1.5 میلیارد بوده که سال گذشته به 2.5 میلیارد افزایش و تا پایان سال دو برابر سال گذشته خواهد شد تا بنیه رسانه‌ها تقویت شود.
 
مهدی‌پور با بیان اینکه حضور خبرنگاران استانی همچون کردستان در رویدادهای ملی و فراملی بیشتر می‌شود، ابراز داشت: آموزش و ارتقای سواد رسانه‌ای نیز دنبال خواهد شد.
 
 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان نیز در ابتدای این مراسم اظهار کرد: بعد از یک وقفه 10 ساله سومین جشنواره مطبوعاتی استانی و اولین جشنواره ورزشی به همت اصحاب رسانه در استان برگزار شد.
 
علی اصغر دریایی با بیان اینکه تعداد و کیفیت آثار ارسال شده به سومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری و نخستین جشنواره وزشی نشان از یک رشد خوب و مطلوب در عرصه رسانه برخوردار بود، افزود: این وضعیت جای شکر و خوشحالی دارد.
 
وی برگزاری جشنواره مطبوعات را منجر به اشاعه فرهنگ اسلامی و توسعه همه جانبه استان کردستان دانست و افزود: آنچه مسلم است و بر کسی پوشیده نیست، جنگ‌ها از مرحله سخت گذر کرده و تبدیل به جنگ نرم شده و در این جنگ این افکار هستند که در مرز تهدید قرار دارند و رسانه‌ای‌ها باید از اعتقادات و اداب و سنن و رسوم ایرانی دفاع کنند.
 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان افزود: این رسالت سنگینی است که بر دوش رسانه‌های استان است و باید در برابر این هجمه گسترده دشمنان با تولید محتواهای قوی و غنی بهترین پادزهرها را به جامعه تزریق کنند.
 
دریایی همچنین عنوان کرد: ناظر به این ایام محرم و صفر برنامه‌های متعددی را با نگاه تمرکززدایی از مرکز استان و با رویکرد مردمی کردن فعالیت‌ها در استان برگزار کردیم تا مردم خود پای برنامه‌ها بیایند.
 
وی با بیان اینکه بر این باور هستیم برای هر کاری مخصوصا کار فرهنگی اگر جریان رسانه‌ای در کنار آن قرار گیرد خیلی بهتر و بیشتر دیده می‌شود، عنوان کرد: طی سالجاری برنامه‌های مختلف و اثرگذاری همچون کنگره شعر عاشورایی با حضور شعرای کشوری و استانی، جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران و...برگزار شد که با تلاش اصحاب رسانه به خوبی اطلاع رسانی و دیده شد.
 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در ادامه با بیان اینکه ابر برنامه و رویدادی که امروز در کردستان در حال برگزاری است جریان اربعین است، خاطرنشان کرد: کردستان 2 سالی است که قدمگاه زائرین امام حسین (ع)است این حرکت بزرگ فرهنگی در کنار برکات معنوی آثار اقتصادی و توسعه زیرساختی قابل توجهی دارد.
 
دریایی اذعان کرد: امروز برادران اهل سنت و تشیع در یک موکب در کنار هم به زوار امام حسین (ع)خدمت می‌کنند و این یک پیام دارد که در کردستان وحدت یک راهبرد است نه یک تاکتیک باید این جلوه‌های زیبا که در مریوان خلق می‌شود را أصحاب رسانه به بهترین شیوه مخابره کنند
 
دبیر سومین جشنواره مطبوعات استان کردستان نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: این جشنواره برای اولین بار در ایران پای ریزی شده و رویداد مهمی در حوزه رسانه استان است.
 
منصور اولی افزود: در مجموع ۳۸۴ اثر به این جشنواره ارسال شد که از این تعداد ۳۸۲ اثر داوری شد.
 
به گفته دبیر این جشنواره، همه آثار در همه بخش ها با رعایت استانداردهای حرفه‌ای داوری شده و باید گفت که فارغ از نتیجه داوری همه اعضای مطبوعات استان برنده این جشنواره هستند چرا که فعالان رسانه‌ای استان کردستان نجیب‌ترین و مظلوم ترین فعالان رسانه‌ای کشور هستند.

براساس اعلام هیات داوران، در بخش خبر اثر دریا ویسی از سایت بارانی‌نیوز عنوان شایسته تقدیر را کسب کرد و هیچ اثری حائز رتبه‌های اول، دوم و سوم شناخته نشد.
 
در بخش گزارش مکتوب، سونیا محمدی از تسنیم، بهنام دورویی از خبرگزاری کتاب و عادل معروف‌زاده از هاولاتی تقدیر شدند، فرانک کیانپور از ایسنا و روزیتا قادری از ئاریز حائز رتبه سوم مشترک، نشیمن نوشادی از خبرگزاری کردپرس رتبه دوم و چنور صادقی از ایرنا و شیرین مرادی از خبرگزاری فارس رتبه اول را کسب کردند.
 
هیوا محمدپور از سایت بارانی نیوز و رامیار غفاری از خبرگزاری تسنیم در بخش مصاحبه شایسته تقدیر شناخته شدند، فاطمه ملایی از خبرگزاری فارس و سرگل آرش از پایگاه خبری کردنامه رتبه سوم جشنواره را کسب کردند، زاهد شریف‌پور از سایت واکاوی دوم شد و کیوان جلالی از واکاوی هم به جایزه رتبه اول دست یافت.
 
در بخش صفحه‌آرایی و طراحی نیز، شاهو احمدی رتبه سوم را کسب کرد، زبیر نعمتی دوم شد و هژیر الله‌مرادی از روزنامه روژان و مهری یونسی از هفته‌نامه سیروان بطور مشترک مقام اول این بخش را بدست آوردند.
 
در بخش تیتر نیز ویدا باغبانی از ایرنا و شیرین مرادی از خبرگزاری فارس رتبه سوم مشترک، هژیر الله‌مرادی از روزنامه روژان رتبه دوم و فیض‌الله پیری از هفته‌نامه سیروان رتبه اول را به خود اختصاص داد.
 
فیض‌الله پیری از هفته‌نامه سیروان، عبدالله رحمانی از ایرنا و فرانک کیانپور از خبرگزاری ایسنا هم به ترتیب عناوین اول تا سوم بخش جنبی را به خود اختصاص دادند.
 
در بخش یادداشت و سرمقاله هم، فیض‌الله پیری رتبه سوم، یحیی صمدی رتبه دوم و عبدالله رحمانی رتبه اول را کسب کردند.
 
در بخش عکس جشنواره هم، آریان نصراللهی از نشریه روژباش کردستان رتبه سوم، فرشید اردلان از خبرگزاری ایسنا دوم و سیدمصلح پیرخضرانیان از خبرگزاری ایرنا به رتبه اول دست یافتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها