شنبه ۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۱
همکاری دو جانبه وزارت فرهنگ و صدا و سیما به پاسداشت هنر تعزیه کمک می‌کند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر جایگاه هنر تعزیه گفت: امیدواریم با توجه به حضور دوستان خوب‌مان در سازمان صداوسیما به پاسداشت و مستندنگاری هنر تعزیه این میراث مهم کمک شود و در این راه همکاری صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، محمدمهدی اسماعیلی با تأکید بر این مطلب افزود: اقدام عملی برای حمایت از سنت‌های هنری اصیل ما این است که ما این‌ آیین‌ها را ترویج دهیم و بهترین زمان هم مناسبت‌های محرم و صفر است. در این دو ماه، در اکثر مراکز فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اجراهای آیینی و سنتی داریم.
 
وی ادامه داد: در حال حاضر نیز در محوطه باز تئاتر شهر به شب دهم از ویژه‌برنامه «نوای عرشیان و مشق فرشیان» رسیده‌ایم که بیش ‌از ۳۳۰ هنرمند از تهران و شهرهای دیگر در این ویژه‌برنامه به اجرای برنامه پرداخته‌اند. استقبال از این ویژه‌برنامه هم بسیار خوب و قابل قبول بوده است.
 
اسماعیلی افزود: برنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز مبتنی بر گسترش این‌گونه برنامه‌ها برای مردم عزیز، در حال اجراست.
 
وی درباره تعامل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صداوسیما برای مستندنگاری هنر تعزیه گفت: از هنر تعزیه در همه شهرهایی که وجود دارد، حمایت خواهیم کرد زیرا این هنر مردمی و تاریخی باید زنده بماند. امیدواریم با توجه به حضور دوستان خوب‌مان در سازمان صداوسیما، به پاسداشت و مستندنگاری این میراث مهم کمک شود و در این راه همکاری دو جانبه صورت گیرد.
 
اسماعیلی در ادامه از اجرایی شدن طرح حریم مجموعه تئاتر شهر خبر داد و افزود: ساختمان تئاتر شهر که به‌عنوان هویت شهر تهران و یک مجموعه بی‌نظیر محسوب می‌شود، با همکاری نهادهای مختلف اقدامات خوبی برای سامان دهی محوطه‌ آن صورت گرفته است.
 
وزیر فرهنگ در عین حال تصریح کرد: از اولین کارهایی که قرار بود در این زمینه انجام شود، مدیریت محوطه باز این مجموعه زیر نظر تئاتر شهر بود و مسئله بعدی حریم این ساختمان مهم است که به زودی اجرای طرح آن متناسب با این بافت فرهنگی آغاز می‌شود.
 
به گزارش ایبنا؛ به‌نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در دهمین شب از ویژه‌برنامه «نوای عرشیان و مشق فرشیان» محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به محوطه تئاتر شهر آمد و به تماشای مجلس تعزیه نشست. در طول 10 شب نخست ماه محرم، طبق آماربیش از ۳۳۰ هنرمند و حدود 3‌‌هزار مخاطب در این ویژه‌برنامه حضور داشتند.
 
همچنین با همکاری انجمن هنرهای نمایشی ایران، تئاتر شهر و برنامه‌ریزی کانون نمایش‌های آیینی و سنتی به مناسبت فرارسیدن ماه محرم ویژه‌برنامه‌های نمایشی خود را در دهه اول محرم با عنوان «نوای عرشیان و مشق فرشیان» در محوطه باز تئاتر شهر برگزار کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها