جمعه ۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶
کنگره منطقه‌ای شعر محرم ویژه استان‌های شمال‌غرب کشور برگزار می‌شود

زنجان- پنجمین کنگره منطقه‌ای شعر محرم ویژه استان‌های شمال‌غرب کشور (آذربایجان غربی، شرقی، زنجان و اردبیل) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، پنجمین کنگره منطقه‌ای شعر محرم ویژه استان‌های شمال‌غرب کشور شامل (آذربایجان غربی، شرقی، زنجان و اردبیل ) در حال برگزاری است.

هدف از برگزاری این کنگره شکوفایی و ترویج شعر عاشورایی، حمایت از جریان شعر آیینی و ارج نهادن به خلاقیت شاعران آیینی و انقلابی منطقه، اثرگذاری و زمینه‌سازی برای شکوفایی افزونتر خلاقیت شاعران به ویژه شاعران جوان در حوزه مضامین عاشورایی، رویکرد حمایتی ویژه از شاعران جوان آیینی اعلام شده است.

علاقمندان به شرکت در کنگره، می‌توانند اشعار خود را در موضوعات (غزل، مثنوی، مسمط و...) مربوط به شخصیت و حیات و شهادت حضرت علی اکبر (ع)، نقش آن حضرت در وقایع مربوط به نهضت کربلا و روز عاشورا، عظمت شخصیت حضرت علی‌اکبر (ع) از دیدگاه معصومین و حضرت سیدالشهداء(ع) و انصار آن حضرت، جنگ و استقامت آن حضرت در مقابل انبوه دشمنان خدا به دبیرخانه کنگره ارسال کنند.

طبق اعلام دبیرخانه آثار باید در دایره موضوع کنگره باشد، از ارسال اشعار تکراری و اشعاری که پیش‌تر در کنگره‌ها و همایش‌های ادبی ارائه داده شده خودداری شود.

همچنین شاعران باید مشخصات خود (نشانی، کدملی، تاریخ تولد، شماره تماس) را نیز در آثار ارسالی درج کنند و طبق اعلام دبیرخانه حداکثر تعداد آثار ارسالی توسط هر شاعر 5 قطعه شعر در قالبهای مختلف است و مدت زمان مجاز برای شرکت در این کنگره هم 22 مردادماه است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها