جمعه ۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱
وجود 1300 عنوان کتاب گویا در کتابخانه دانشگاه تهران

رئیس کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد و تأمین منابع علمی دانشگاه تهران از وجود 1300 عنوان کتاب گویا برای استفاده نابینایان در این کتابخانه خبر داد.

فاطمه ثقفی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با اشاره به اینکه تقریبا 1300 عنوان کتاب گویا در کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران وجود دارد، اظهار کرد: به‌دنبال همکاری کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران با واحد هنرهای زیبا برای گویا‌سازی منابع کتابخانه‌ای برای نابینایان و مشارکت فعالانه این واحد با استودیو رسانه کتابخانه مرکزی، کتابخانه دانشگاه تهران از استادیار دانشکده هنرهای زیبا هادی آذری ازغندی، تجلیل کرد.
 
وی درباره برنامه‌های دیگر کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران در زمینه گویاسازی منابع کتابخانه‌ای ادامه داد: گویا‌سازی خطبه غدیر به دو زبان فارسی و عربی در بهار سال گذشته در کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران انجام شد، از نمونه فعالیت‌های دیگر این کتابخانه در زمینه گویاسازی منابع مهم کتابخانة‌ای است.
 
رئیس کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد و تامین منابع علمی دانشگاه تهران با اشاره به درخواست کتابخانه مرکزی از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران گفت: این کتابخانه همچنین از واحد هنرهای زیبا درخواست کرده که طرح جلد سی‌دی خطبه گویا‌سازی شده غدیر را میان دانشجویان به مسابقه بگذارد تا آن‌ها فرصت ارائه بهترین طرح‌های خلاقانه خود را پیدا کنند.
 
رئیس کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد و تامین منابع علمی دانشگاه تهران افزود: این طرح کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران مورد استقبال رئیس دانشکده هنرهای تجسمی  این دانشگاه قرار گرفته است؛ البته استادیار دانشکده هنرهای زیبا نیز بر حمایت از این طرح و دریافت طرح‌های خلاقانه دانشجویان موافقت کرده است.

ثقفی با اشاره به وجود بیش از 5 هزار عکس تاریخی از دوران قاجار به بعد در کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران گفت: براساس توافق‌های انجام شده، استادیار دانشکده هنرهای زیبا تاکید کرد برای معرفی کتابخانه براساس منابع آن و تعریف پروژه‌های کارشناسی‌ارشد و دکتری برای دانشجویان که شرط اجرای آن استفاده از منابع این مجموعه باشد، تلاش می‌کند.

وی با بیان اینکه کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران آماده است با برنامه‌ریزی قبلی شرایط بازدید دانشجویان از بخش‌های مختلف کتابخانه را فراهم کند، عنوان کرد: استادیار دانشکده هنرهای زیبا به دلیل نزدیکی کتابخانه مرکزی به دانشکده‌های هنرهای زیبا تاکید کردند دانشجویان جدیدالورود خود را برای بازدید از کتابخانه و یادگیری نحوه استفاده از این مرکز در ابتدای سال تحصیلی به کتابخانه بیاورند.
 
ثقفی با تاکید بر اهمیت مشارکت میان کتابخانه مرکزی با سایر واحدهای دانشگاه تهران اظهار کرد: کتابخانه مرکزی، آماده پذیرش همه استادان و دانشجویان است. شایسته است استادان به همراه دانشجویانشان در کتابخانه حضور یابند و از ابعاد مختلف به فرهنگ کتاب و کتابخوانی توجه کنند تا این فرهنگ در حوزه‌های مختلف تخصصی نیز توسعه پیدا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها