سه‌شنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵
کتاب «سیری در تاریخ عقاید فرقه‌های شیعی از صدر اسلام تاکنون» منتشر شد

ایلام- انتشارات دانشگاه ایلام، کتاب «سیری در تاریخ عقاید فرقه‌های شیعی از صدر اسلام تاکنون» اثر مرتضی اکبری را منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در ایلام، انتشارات دانشگاه ایلام کتاب «سیری در تاریخ عقاید فرقه‌های شیعی از صدر اسلام تاکنون» اثر مرتضی اکبری را در 252 صفحه منتشر کرد.
 
مولف در مقدمه این کتاب، شیعه را به چهار دسته تقسیم کرده:
الف: فرقه‌های موجود و فعال
ب: فرقه‌هایی که از بین رفته و منقرض شده‌اند
ج: فرقه‌هایی که منسوب به شیعه هستند
د:فرقه‌هایی که اصلاً وجود خارجی ندارند بلکه ساخته و پرداخته ذهن مولفان کتاب‌های ملل و نحل است
 
مطالعه این کتاب پژوهشی می‌تواند به ابهامات و پرسش‌های علاقه‌مندان به تاریخ عقاید فرقه‌های شیعی اسلام تاکنون، پاسخ‌هایی مناسب و مستند دهد.
 
مولف با بهره‌مندی از منابع و مستندات متعدد و اشاره به پانویس‌های متعدد در صفحه‌های محتلف کتاب بر سندیت اعتبار محتوای علمی این کتاب افزوده است.
 
از مرتضی اکبری(1347) هیئت علمی دانشگاه ایلام تاکنون کتاب‌های  تاريخ استان ايلام از آغاز تا پايان قاجاريه، سيری در تاريخ ايران، تاريخ تحليلی اسلام و شرح زندگانی ائمه(ع)،حضور زن در تاريخ ايران، درآمدی تاريخی بر آموزش در اسلام و ايران، تاريخ سياسي و تمدن استان ايلام در عهد باستان، تاريخ استان ايلام از ورود اسلام تا صفويه، تاريخ استان ايلام از صفويه تا پهلوی، نقش زنان استان ايلام در تحولات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، تاريخ معاصر استان ايلام، عصر انقلاب اسلامی، عصر دفاع مقدس، نقش نيروهای انتظامی استان ايلام در دفاع مقدس، سومار در مسير تاريخ، مراکز تشيع در دوران اسلامی و شيعه در جهان امروز و... و مقالات متعددی در حوزه های تاریخی چاپ و منتشر شده است.
 
به گزارش ایبنا کتاب سیری در تاریخ عقاید فرقه‌های شیعی از صدر اسلام تاکنون تالیف مرتضی اکبری به همت انتشارات دانشگاه ایلام با ویرایش ادبی بهزاد اویسی، ویرایش علمی مسلم سلیمانیان، با طرح جلدی از لیلا ده‌بالایی در سال ۱۴۰۱در ۲۵۱ صفحه و به قیمت ۶۰ هزار تومان منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها