شنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۴
هفتمین جشنواره ملی داستان کوتاه «بلقیس» در اسفراین به کار خود پایان داد

خراسان شمالی- هفتمین جشنواره ملی داستان نویسی کوتاه «بلقیس» در اسفراین با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اسفراین، هفتمین جشنواره ملی داستان کوتاه «بلقیس» که توسط کارگاه سوم شخص داستان در اسفراین برگزار شده بود، شنبه شب با حضور معاون استاندار خراسان شمالی و جمعی از هنرمندان و نویسندگان با اعلام داستان‌ها و نفرات برتر به کار خود پایان داد.
 
علی شیرازی دبیر هفتمین جشنواره ملی داستان کوتاه «بلقیس» گفت: در این دوره از جشنواره بیش از ۴۰۰ داستان از نقاط مختلف کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال و در سه سطح داوری شد.

وی گفت: سطح کیفی داستان های رسیده به دبیرخانه نسبت به دوره‌های قبل رشد محسوسی داشته است.
 
شیرازی بیان کرد: در این جشنواره داوران در سه بخش ملی، استانی و شهرستانی آثار ارسالی را مورد قضاوت قرار دادند و نفرات برتر را معرفی کردند.
 
در سطح کشوری، فهیمه مدحتی با «داستان او در هوای گرم» از خوزستان نفر اول، طاهره مشایخ با داستان «تا دروازه بهشت» از گیلان به عنوان دوم و
 افسانه آقایی با داستان «اطراف خلازیز» از تهران رتبه سوم را به خود اختصاص داد.
 
در بخش استانی نظر نهایی داوران حسن گلچین، تیمور غلامی و علیرضا بیدی به شرح ذیل است؛

نفر اول مصطفی توفیقی با داستان «اتوبوس» از فاروج، نفر دوم ام البنین ابراهیمی تنها با داستان «صحنه» از جاجرم، نفر سوم سید حسن آسوده با داستان «نیم روی سلطانی» از اسفراین، 
نفر چهارم محمدرضا ابراهیمی ایور با داستان «امید» از گرمه، رتبه پنجم به طور مشترک به مهدی داورپناه با داستان «زمین به دور جای خالی می چرخد» از اسفراین و اسما دلبری با داستان «دلم می خواهد پیشانی ام به مامان برود»از اسفراین تعلق گرفت.
 
همچنین مرضیه آغ قلعه با داستان «انتطار شیرین» رتبه ششم و ناهید سدیدی با داستان «گل آروانه» از اسفراین رتبه هفتم بخش استانی را کسب کرد.
 
بر اساس این گزارش در بخش نوقلم نظر نهایی داوران حسن گلچین، تیمور غلامی و علیرضا بیدی به شرح ذیل است: 
 
سیده باران عسگریانی با داستان «خانه درخشان» از بجنورد نفر اول، فاطمه یوسفی با داستان «خاطرات بازی» از شیروان و کارن کمایستانی با داستان «کارن» از اسفراین عنوان سوم این بخش را به خود اختصاص داد.
 
همچنین در بخش نوجوان نازنین عباسپور با داستان «روزهای سخت دربرمان» از اسفراین حائز رتبه شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها