دوشنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵
کاروان «در مسیر دانایی بر بال کتاب» به کردستان رسید/ توزیع 7500 جلد کتاب

کردستان- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان از رسیدن کاروان «در مسیر دانایی بر بال کتاب» به استان خبر داد و گفت: در همین راستا 90 عنوان کتاب و بیش از هفت هزار و 500 جلد کتاب در کردستان توزیع شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سنندج، حمیدرضا گوهری در حاشیه دومین مهرواره از اندیشه تا قلم که با حضور استاندار کردستان برگزار شد، اظهار کرد: کاروان «در مسیر دانایی بر بال کتاب» در روز ملی ادبیات کودک و نوجوان به کانون استان کردستان رسید و بلافاصله کار توزیع کتاب در سراسر استان آغاز می‌شود.

وی عنوان کرد: ارسال سه میلیون کتاب به سراسر کشور از اقدامات ارزشمند مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور همزمان با روز ملی ادبیات کودک و نوجوان بود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و اهمیت خواندن را از رسالت‌های مهم کانون برشمرد و افزود: کتابخانه‌های کانون همیشه میزبان مخاطبانی بوده‌اند که به کتاب و کتابخوانی علاقمند هستند.

گوهری، با اشاره به تعداد کتاب‌های اهدایی کاروان «در مسیر دانایی بر بال کتاب» گفت: 90 عنوان کتاب و بیش از هفت هزار و 500 جلد کتاب به استان کردستان ارسال شده است و این مهم پاسخ ارزنده به نیازهای کودکان و نوجوانان در حوزه مطالعاتی است.

وی یادآوری کرد: برهمین اساس تعداد 90 عنوان کتاب چاپ اول از تولیدات کانون و 25 عنوان کتاب از سایر ناشران کودک و نوجوان که به تأیید کمیته کتاب کانون رسیده است به کتابخانه‌های کانون پرورش فکری در سراسر کشور ارسال می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان ادامه داد: برخی از این کتاب‌ها، برگزیده جایزه کتاب ماه و سال کانون هستند که کانون طبق تعهداتش نسبت به خرید و ارسال آن به استان‌ها اقدام کرده است.

گوهری اضافه کرد: فرایند ارسال کتاب تحت عنوان  « در مسیر دانایی بر بال کتاب» پس از تقسیم بندی فوری و با راهنمایی های کارشناسان فرهنگی کانون استان کردستان به مناسبت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان به مراکز فرهنگی هنری کانون در سراسر استان ارسال و در دسترس کودکان و نوجوانان علاقه‌مند قرار می‌گیرد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها