چهارشنبه ۷ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸
کتابخانه مرکزی خوزستان میزبان 30 کلاس آموزشی تابستانه است

خوزستان- رئیس کتابخانه مرکزی خوزستان از برگزاری 30 کلاس آموزشی در آستانه فصل تابستان در اهواز خبر داد.

محمدرضا شکاری درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز بیان کرد: بخش کودک کتابخانه مرکزی هر سال میزبان گروه وسیعی از کودکان به همراه والدین خود است. بر همین اساس تلاش می‌کنیم به منظور غنی سازی اوقات فراغت فراغت کودکان و نوجوانان همزمان با آغاز فصل تابستان، دوره‌های آموزشی برگزار کنیم.
 
شکاری هدف از برگزاری دوره‌های مهارتی کودکان و نوجوانان را جذب تعداد زیادی از شهروندان به کتابخانه مرکزی خوزستان دانست و افزود: برگزاری این دوره‌ها در کتابخانه به تقویت نقش خود یعنی تبدیل شدن به مرکز فرهنگی، اجتماعی و آموزشی است.
 
وی ادامه داد: یکی از نقش‌های اساسیِ کتابخانه‌های عمومی و به‌خصوص کتابخانه‎های مرکزی، پشتیبانی از نیازهای اوقات فراغت و یا ایجاد انواع منابع و وسایل آموزشی و سرگرمی برای شهروندان است تا از طریق  کتابخانه‌ها به حفظ فرهنگ، تاریخ و آداب و رسوم جامعه‌ی محلی کمک کرده و نیز ضمن ارتقای آن‌ها به شهروندان را به مشارکت در زندگیِ فرهنگی ترغیب می‌کند.
 
رئیس کتابخانه استان خوزستان عنوان کرد: این دوره‌ها پس از نیازسنجی اولیه از اعضای کودک و والدین آن‌ها برنامه‌ریزی شده است. مدرسان هر دوره افراد توانمندی هستندکه سابقه‌ی عضویت و فعالیت در حوزه‌های گوناگون فرهنگی و آموزشی را دارند و علاوه برآن بیشتر این افراد از اعضای فعال و قدیمی کتابخانه مرکزی بودند.
 
شکاری مدت زمان هر دوره را 8 جلسه بیان کرد و گفت: هنرجویان در هر جلسه 60 تا 90 دقیقه آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.
 
وی با اشاره به عناوین دوره‌ها اظهار کرد: دوره‌های آموزشی تابستانه‌کتابخانه مرکزی خوزستان شامل:آموزش اکریلیک با ورق طلا، اوریگامی، آنلاین برنامه نویسی اسکرچ، خط تحریری با خودکار، آموزش زبان انگلیسی (همراه با بازی و خلاقیت)، ساخت سرامیک،سفال، شاهنامه خوانی و نقالی،قصه و نمایش ، نویسندگی ، کتابسازی (نویسندگی کودک)، نقاشی روی ریگ، عروسک سازی، عکاسی مستند اجتماعی  و... است.
 
 شکاری با تأکید بر اینکه تمرکز دوره‌های آموزشی بر حرفه‌آموزی و مهارت آموزی است ، تصریح کرد: محتوای دوره‌ها به نحوی آموزش داده خواهد شد تا شرکت‌کنندگان با مشاغل و کسب‌وکارهای کوچک آشنایی پیدا کرده و با توانمندسازی  پس از پایان دوره، بتوانند فعالیت‌های ویژه‌ای در آن‌ زمینه کسب کنند.
 
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها