پنجشنبه ۸ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷
رونمایی از فیلم «کمپ شماره 10» در زنجان

زنجان- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به رونمایی از فیلم«کمپ شماره 10»گفت: این فیلم شامل لحظاتی از زندگی و ویژگی‌های شاخص شهید محمدباقر ناسوتی و حضور فعال او در جبهه است.

عباس برزگر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با هدف ترویج فرهنگ دفاع مقدس و زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس از تولیدات فرهنگی و هنری در این حوزه حمایت می‌کند.

وی افزود: زنده نگه داشتن یاد شهدا و سردارانی که هر کدام آنها یک اسوه برای مردم به‌ویژه جوانان هستند ازجمله رسالت‌های بنیاد شهید است که امروزه باتوجه به تحولات جدید و ابزارهای موجود، هر مقدار از هنر برای معرفی زوایای زندگی شهدا استفاده شود، تأثیر بیشتری دارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان اضافه کرد: خوشبختانه نهضتی در همین راستا با تأکید رهبر انقلاب آغاز و خاطرات رزمندگان و شهدا تدوین شده که در همین راستا کتاب‌های زیادی برای شهدا آماده شده است که هر کدام از اینها می‌تواند تبدیل به یک فیلم سینمایی، تئاتر و نمایش شود.

وی با اشاره به اینکه با همکاری این بنیاد تولیدات خوبی در حوزه فیلم و کتاب روانه بازار شده است، اضافه کرد: یکی از فاخرترین آثار در حوزه فیلم، مربوط به زندگی شهید شهریاری بود که از شبکه‌های ملی پخش شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان از تولید فیلم دیگری با نام «کمپ شماره 10» خبر داد و افزود: مراسم رونمایی و اکران فیلم «کمپ شماره 10» و یادواره شهدای روحانیت زنجان 12 تیر ماه برگزار می شود.

وی ادامه داد: این فیلم لحظاتی از زندگی و ویژگی‌های شاخص شهید محمدباقر ناسوتی و حضور فعال او در جبهه را به تصویر کشیده است.

برزگر گفت: فیلم «کمپ شماره 10 » به نویسندگی و کارگردانی ابوالفضل گلفام با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان تهیه شده است.

شهید «محمدباقر ناسوتی» پانزدهم آذر ۱۳۴۱، در زنجان چشم به جهان گشود.

پدرش اسماعیل و مادرش، خدیجه نام داشت. تاپایان دوره متوسطه در رشته اقتصاد درس خواند و دیپلم گرفت و به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و سرانجام در دهم تیر ۱۳۶۵، در مهران بر اثر اصابت ترکش به پهلو توسط نیرو‌های عراقی شهید شد، مزار این شهید بزرگوار در بهشت زهرای تهران واقع است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها