جمعه ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸
تولید فیلم مستند با موضوع شهدای شاخص در زنجان

زنجان- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به تولید 500 قطعه کلیپ موضوعی شهدا گفت: همچنین فیلم مستند شهدای شاخص در زنجان ساخته شده است.

عباس برزگر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در حوزه مستندسازی خاطرات شهدا در حوزه فیلم و مستند وارد عمل شده و با همکاری مجموعه‌های مربوطه اقدامات خوبی در این باره انجام شده است.

وی افزود: در فاز اول 500 قطعه کلیپ از این خاطرات استخراج، تدوین و زیرنویس فارسی شده با عنوان «یادگاران» برای پخش به صدا و سیما تحویل داده شده که هر روز قبل از اذان از صدا و سیمای استان پخش می‌شود.

برزگر درباره اقدامات بخش گروه هنری و نمایشی، گفت: در سال گذشته یک قطعه موسیقی با خوانندگی فرزند معزز شهید جناب اقای علیرضا نوری با عنوان «ایران من سلام» تولید شد و 7 قطعه نماهنگ با مضامین ایثار و شهادت تولید شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان ادامه داد: سال گذشته نیز یک مورد فیلم انیمیشنی با عنوان «درون یک چارچوب» با مشارکت بنیاد شهید استان و حوزه هنری ساخته شده که در چهارمین جشنواره فیلم ایثار بهترین مقام کارگردانی فیلم کوتاه پویانمایی را کسب کرد.

وی تصریح کرد: فیلم‌های مستندی از شهیدان والامقام مدافع حرم شهید داود مرادخانی، رحمان بهرامی، توسط بنیاد تولید شده و در تولید فیلم‌های مستند داستانی سرلشکر خلبان شهید علیمحمد سلیمانی، شهید روحانی شهیدمحمدباقر ناسوتی، فیلم مستند استانی جانباز 70 درصد خلبان سرلشکر واعظی با مشارکت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ساخته شده است.

برزگر افزود: در سال جدید نیز قرار هست در قالب‌های مختلف فیلم از جمله تله فیلم، موشن گرافیک، نماهنگ، فیلم مستند و ... با همکاری هنرمندان آثار جدیدی ساخته شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها