سه‌شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۳
روستا به روستا با کتاب/ بانوی طلبه‌‎ای که مروج حجاب‌ و کتاب شد

همدان- بانوی طلبه تویسرکانی در منطقه ولاشجرد تویسرکان این روزها محصولات فرهنگی را در روستاها و مسجد توزیع می‌کند تا مروج کتاب و حجاب برتر باشد.

سرویس استان‌های خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): مشغله‌اش زیاد است، فراغتی ندارد، روزهایش دیگر تکراری نمی‌گذرد و هر روز را به شکلی می‌چیند، این عهدی است که با خود بسته است.

برایش لذت بخش است و سختی‌ها را نمی‌بیند، وقتی از قم، کتاب و فلش کارت سفارش می‌دهد و آنها را بین بچه‌ها توزیع می‌کند، گویی که دنیا را به او داده‌اند.

دغدغه‌اش ستودنی است وقتی مجلات و پوسترهایی را تهیه می‌کند تا اگر کسی فرصت نداشت یا فاقد سواد کتابخوانی بود، با ابزار دیگری حق مطلب را ادا کند و به نوعی کودکان و نوجوانان را با کتاب انس دهد.

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد روستای ولاشجرد تویسرکان با برگزاری برنامه فرهنگی و برپایی نمایشگاه در مساجد و بقاع متبرکه شهرها و روستاها حس و حال زیبایی ایجاد کرده است آنجا که بچه‌های روستا نیز با اون همراهی کرده و مادرانی نیز برای این کارهای خیر دعاگوی او شده‌اند.

خانم فریدونی طلبه و حافظ قرآن تویسرکانی علاوه بر اینکه روحانی مستقر در مدارس است، این روزها در کانون نیز کارهای فاخری انجام می‌دهد، کتاب می‌دهد، نمایشگاه برگزار می‌کند، مسابقه می‌گذارد و خلاصه سرش شلوغ است.

قبلا روزهای جمعه به یک مسجد یا امامزاده از یک شهر یا روستا سفر می‌کرد و با برگزاری چند برنامه فرهنگی محصولاتی چون چادر به عنوان حجاب برتر و کتاب «اسلام در سرزمین قهوه» را به عنوان ترویج اسلام عرضه می‌کرد اما این روزها با تعطیلی مدارس کل هفته را درگیر کار فرهنگی است.

با او همکلام شدم تا دقایقی با فعالیت آتش به اختیار و کار بزرگ او از یک روستا آشنا شوم، گفت‌وگویی که عاشقانه از کارش می‌گوید و عاشقانه می‌ستاید و امیدوار است خدا نیز از او راضی باشد.

طیبه فریدونی گفت: دیگر برای روستاییان و کودکان و نوجوانان شناخته شده‌ایم و فعالیت‌های کانون ما برای آنها آشناست پس هر بار که می‌رویم همکاری لازم را دارند.


او از اجرای طرح اوقات فراغت توسط کانون برای بچه‌ها گفت و ادامه داد: طرح قرآنی مدهامتان ویژه بچه‌های ۷ تا ۱۶ سال نیز از دیگر برنامه‌هاست که حفظ جزء ۳۰ قرآن است و باید در سامانه بچه‌های مسجد ثبت‌نام کنند.

او عنوان کرد: در نمایشگاه کتابی هم که داریم، «اسلام در سرزمین قهوه» نوشته حجت‌الاسلام حسنی نیز عرضه می‌شود، این کتاب به صورت تحقیق میدانی از کشور برزیل است که نویسنده تحقیقات میدانی خود را نگاشته است و با عرضه آن به بچه‌ها بیشتر با اسلام آشنا می‌شوند.

خانم فریدونی از طرح عفاف و حجاب نیز اینگونه گفت: بعدازظهر هر روز به یک روستایی می‌رویم و چادر به عنوان حجاب برتر را با قیمت پایین‌تری عرضه می‌کنیم که مورد استقبال روستاییان نیز واقع شده است.

او عنوان کرد: پوسترهایی به عنوان «حریم ریحانه» را از قم سفارش داده‌ایم و فلش کارت‌هایی نیز با موضوع حجاب و عفاف درخواست کرده‌ایم که در بین کودکان و نوجوانان توزیع شود.

این طلبه تویسرکانی بیان کرد: کتاب‌هایی با موضوع امام زمان(عج) به صورت مجله، کتاب داستان و نقاشی در راستای زمینه‌سازی ظهور و ترویج مهدویت توزیع می‌شود.

او با بیان اینکه گروه شهدای مدافع حرم در زمینه توزیع چادر بسیار همکاری دارند، گفت: هیئت امر به معروف نیز تشکیل شده که مروج خوراک فکری و دینی هستند و در این زمینه بسیار کمک می‌کنند.

او گفت: کانون اخلاص روستای ولاشجرد همیشه فعال است و مسابقات فرهنگی و قرآنی برگزار می‌کند و و برای ماه رمضان و محرم نیز ویژه برنامه‌هایی را دارد.

خانم فریدونی یکی از ویژگی‌های اصلی کانون اخلاص روستای ولاشجرد را برنامه‌ حفظ قرآن کریم دانست و عنوان کرد: حلقه‌های قرآنی نیز داریم که اعضای کانون حلقه‌وار نشسته و تلاوت دارند و حافظانی که همواره در کلاس‌ها شرکت می‌کنند.

خانم فریدونی تأکید کرد: با عرضه این کتاب در نمایشگاه می‌خواهیم بگوییم اسلام مرز جغرافیایی ندارد و تبلیغ اسلام چه قران، چه حجاب و چه عترت مرز ندارد و آن را در این کتاب که سفرنامه‌ای است، دنبال می‌کنیم.

خانم فریدونی، مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد روستای  ولاشجرد تویسرکان این روزها بسیار پرکار است و کارش را جهاد می‌داند، جهادی که مرز جغرافیایی ندارد و هر لحظه باید با یک «یاعلی» به پا خواست و برای آن همت گمارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها