سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴
آینده داستان و شعر پارسی روشن است

مرتضی امیری اسفندقه، شاعر و کارشناس ادبی تأکید دارد که شعر پارسی هیچ‌گاه کهنه نخواهد شد و داستان‌نویسی فارسی نیز آینده روشنی خواهد داشت.

مرتضی امیری اسفندقه در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) با اشاره به شعار نمایشگاه کتاب 1402 عنوان کرد: داستان در ایران عمری ندارد؛ کمتر از 150 سال عمر کرده و به پای شعر پارسی که عمر هزارساله دارد، نمی‌رسد؛ در عین حال راه خود را عالی و باشکوه بازکرده و این نشان می‌دهد که پرافتخار و پرشکوه‌تر از سال‌هایی که طی کرده پیش خواهد رفت.

دستیار ویژه شهردار تهران با تأکید براینکه شعر در هرزمانی سروده شود، کهنه نخواهد شد، ‌بیان کرد:‌ وقتی شعری مطابق مسائل روز سروده می‌شود جاویدان می‌ماند. شعر پارسی همیشه به‌روز است و کهنه نمی‌شود.

 اسفندقه همچنین درباره ارتباط میان‌متنی اشعار معاصر ایرانی با مخاطبان خاطرنشان کرد‌: نمی‌توانیم از طرف مخاطب حرف بزنیم؛ ما شعر را می‌گوییم و می‌نویسیم اما اینکه روی مخاطب تأثیر داشته یا نداشته را باید خودشان مطرح کنند. ما نخستین مخاطب شعر خودمان هستیم و صادقانه هرآنچه به ذهن و دل و قلب می‌رسد را بیان می‌کنیم.

سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی کتاب تهران با شعار «آینده خواندنی است» از ۲۰ تا۳۰ اردیبهشت ماه در مصلای امام‌ خمینی(ره) و همزمان به‌ صورت مجازی در ketab.ir  برگزار می‌شود.
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها