سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۰
توجه مخاطبان به هایدگر و ناسیونال سوسیالیسم

انتشارات طرح نو علاوه بر کتاب‌های تجدید چاپی با عناوینی جدید در فلسفه، اقتصاد، اندیشه سیاسی و پرتره‌نگاری در سی و چهارمین نمایشگاه کتاب شرکت کرده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) انتشارات طرح نو علاوه بر کتاب‌های تجدید چاپ با عناوینی جدید در فلسفه، اقتصاد، اندیشه سیاسی و پرتره‌نگاری در سی‌و‌چهارمین نمایشگاه کتاب شرکت کرده است.

حسین قنبری مسئول غرفه این انتشارات در مورد عنوان‌های جدید خود به ایبنا گفت: ما در نمایشگاه امسال بیشتر با کارهای تجدید چاپ شده شرکت کردیم اما در کنار آن آثار چاپ جدید نیز در اختیار مخاطبان قرار گرفته‌اند. «فلسفه و ناسیونال سوسیالیسم؛ مورد هایدگر» به قلم اتوپوگلر با ترجمه مازیار چابک از جمله این آثار است که با استقبال مخاطبان نیز روبه رو شده است. پوگلر در این كتاب بدون آن كه سعی كند ارتباط هایدگر با ناسیونال سوسیالیسم را تطهیر كند  علاوه بر بررسی جهت‌گیری سیاسی هایدگر به زوایای كمتر دیده شده او هم می‌پردازد، برای مثال اعتقاد اصلی بسیاری ازمتفكران حامی نازیسم به ویژه هایدگر این بود كه اساسا انقلاب باید از دانشگاه نشئت بگیرد روند آلمانی شدن دانشگاه‌ها برای تربیت استادان مورد تایید رژیم نازیسم به ویژه تحت ریاست هایدگر یكی از محورهای اصلی این کتاب است.
 
قنبری کتاب «تئوری‌های توطئه و مردمی که آن‌ها را باور می‌کنند» اثر جوزف ای. اوسینسکی را یکی دیگر از آثار چاپ جدید این انتشارات معرفی کرد و افزود: این کتاب به یکی از مهم‌ترین اصطلاحات این روزگار یعنی تئوری توطئه می‌پردازد و در مورد آن بحث می‌کند. موضوع این اثر باعث شده از سوی مخاطبان با استقبال خوبی رو به رو شود و بسیاری از مراجعان غرفه سراغ این کتاب را می‌گیرند.

او افزود: کتاب «هدف بزرگ ما؛ نظر آدام اسمیت درباره بهتر زیستن» نوشته رایان پاتریک هینلی با ترجمه رضا مجید زاده و رعنا روان پارسا از دیگر کتاب‌های جدید و مورد توجه انتشارات است.

قنبری گفت: علاوه بر این مخاطبان ما به مجموعه کتاب‌هایی در مورد زندگی و اندیشه بزرگان اندیشه که در انتشارات طرح نقد (که از زیر مجموعه‌های نشر طرح نو است)، منتشر می‌شود نیز علاقه زیادی نشان داده‌اند. کتاب‌هایی مانند «آوای سنگ ریزه» به قلم روت واینر با ترجمه عرفان شمس، «نوشته‌های روی تن» به قلم جنیت وینترسن با ترجمه میعاد بانکی،  «دنیای کتاب و کتاب‌فروشی‌ها» به قلم جن کمپبل از جمله این آثار هستند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها