شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳
کتاب «بخور نخور» با هداف اطلاق عمومی، مدافعان بیت‌المال تبیین شد

مدیرمسئول انتشارات روایت فتح، انتشار کتاب «بخور نخور» را اطلاق عمومی مدافعان بیت‌المال دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، شنبه ۲۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ نشست تبیین کتاب «بخور نخور» از انتشارات روایت فتح، خاطرات داستانی مدافعان بیت‌المال با حضور نویسنده کتاب؛ محمد حسن‌زاده، مهدی محمدخانی؛ مدیر انتشارات روایت فتح و میثم رشیدی مهرآبادی؛ مجری کارشناس در نمایشگاه کتاب 1402 برگزار شد.

حسن‌زاده در این نشست اظهار کرد: شکل‌گیری این کتاب بر اساس واقعیت است و هیچ داستانی در کتاب وجود ندارد و همه مستند هستند، داستان در ابتدا در کیش آغاز می‌شود و با ماجرای کاخ‌های قدیمی این شهر ادامه پیدا می‌کند.

وی افزود: ساحل‌هایی در کیش در دست یک‌سری افراد خاص است و تنها ساحل که هنوز در ایران آزادسازی نشده است همین کیش است، البته در کتاب موقعیت شهر، مورد اتفاق نوشته نمی‌شود که ابهامی در خصوص آن ایجاد نشود.

نویسنده کتاب «بخور نخور» ادامه داد: حسن پورمحمدی و حسن مصطفوی بیشترین داستان را برای شکل‌گیری دادند، که هر دو در دفاع مقدس حاضر بودند و خاطراتی نیز به واسطه کرمانی بودن با حاج قاسم سلیمانی داشتند.

وی در خصوص ایده کتاب تصریح کرد: ایده اصلی کتاب خواسته مجتمع فدک از من بود، من نویسنده نبودم و نیستم و فقط خواسته مجتمع باعث شد دنبال ماجرای آن بروم، رخ دادن آن برای اوایل دوران کرونا بود و نخواستم خواسته آن پیرمرد را زمین بزنم.

حسن‌زاده ادامه داد: من یک‌بار به این ساحل ممنوعه بسیار زیبا رفتم، این ساحل از قد و قواره کشور بیشتر بود، ساحل بسیار باکلاسی بود و درخت‌های نخل ویژه داشت و ساحل بسیار عجیبی بود.

«بخور نخور» با هدف فرهنگ‌سازی مدافعان بیت‌المال است
مهدی محمدخانی مدیرمسئول انتشارات روایت فتح اظهار کرد: این کتاب ماحصل نگاه نویسنده و انتشارات است. انتشارات روایت فتح نگاه ویژه‌ای به افرادی دارد که با وجود روایت‌گری نویسنده نیستند و روایت فتح از آنها حمایت می‌کند و نگاه به جوانان از خروجی این کار است.

وی افزود: مدافعان بیت‌المال باید بین مثل مدافعان سلامت اطلاق عمومی شود و این کشور یکی از اهداف این کتاب است و امیدواریم در این امر اثرگذار باشد.

مدیر انتشارات روایت فتح تصریح کرد: این کتاب برای مدیران کشور است یا حتی کسانی که می‌خواهند جزو مدیران کشور شوند. می‌شود گفت این کتاب یک پیش‌نیاز برای مدیران است، بازخوردی گرفتم که این کتاب در نهادهای مختلف و برای مدیران مورد توجه قرار گرفته است.

گفتنی‌است سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «آینده خواندنی‌ است» ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی‌(ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها