چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲
حضور به‌نشر با 70 عنوان کتاب کودک و نوجوان جدید در نمایشگاه

حسین سعیدی، مدیرعامل انتشارات به‌نشر درباره تعداد آثار جدید کتاب‌های پروانه (واحد کودک‌ونوجوان انتشارات به‌نشر) اعلام کرد که این بخش با حدود ۷۰ عنوان کتاب در موضوعات معارف اسلامی، سبک زندگی ایرانی‌اسلامی و عمومی ویژه کودکان و نوجوانان به استقبال سی‌وچهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد رفت.

حسین سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در توضیح آمار کتاب‌های چاپ‌اولی کتاب‌های پروانه (واحد کودک‌ونوجوان به‌نشر) گفت: به‌نشر‌ (انتشارات آستان قدس رضوی) با بیش از هزار عنوان کتاب که تعداد ۱۰۰ عنوان آن چاپ اول در سال ۱۴۰۱ بوده است، در نمایشگاه کتاب حضور پیدا خواهد کرد. از این تعداد سهم کتاب‌های پروانه برای مخاطب کودک و نوجوان حدود ۷۰ اثر است.

وی درباره موضوعات اصلی این آثار بیان کرد: تمرکز اصلی انتشارات بر موضوعات معارف اسلامی، آموزه‌های اهل بیت عصمت و طهارت بویژه امام رضا(ع) و مفاهیم انقلاب اسلامی و سبک زندگی ایرانی‌اسلامی بوده است و تعداد خیلی محدودی آثار در موضوعات عمومی منتشر می‌شود. کتاب‌های چاپ اول نیز بر همین مبنا ارزیابی و منتشر شده‌اند.

مدیرعامل انتشارات به‌نشر پرفروش‌ترین آثار کتاب‌های پروانه را که تجدیدچاپ آنها به نمایشگاه کتاب ۱۴۰۲ خواهد رسید این‌طور برشمرد: کتاب‌های «پرواز اسب سفید»، «قصه ما مثل شد»، «ما با تو سربلندیم»، «داعشی و عاشقی»، «یک دختر بی‌گوشواره»، «من و آقای همسایه»، «مجموعه روزهای جنگ» و «ماجرای دشت مرموز (جشن خرگوش‌ها، بازی بازها و ملکه موش‌ها)» برای مخاطب نوجوان و کتاب‌های «مسابقه کوفته‌پزی و هفت داستان دیگر»، «مجموعه شکر خدا»، «قصه‌های حنانه»، «مجموعه فرهنگ وقف برای کودکان»، «قصه‌های احکام برای کودکان»، «بچه‌های عاشورا»، «قصه‌های مامان‌جونی و زیارت» و «یک داستان دنباله‌دار» برای مخاطب کودک و خردسال در دستور تجدیدچاپ قرار گرفته‌اند و ان‌شا‌الله به صورت ویژه در نمایشگاه در دسترس مخاطبان قرار خواهند گرفت.

اسامی برخی از کتاب‌های کودک و نوجوان به‌نشر که در نمایشگاه کتاب عرضه خواهند شد:
مجموعه «داستان‌های اشکان و اشکانه» اثر ابراهیم حسن‌بیگی
مجموعه «همیشه قصه‌ای هست» اثر محمد میرکیانی
مجموعه «ماجراهای علی‌کوچولو» اثر مجید راستی
مجموعه «در هوای انقلاب» اثر جمعی از نویسندگان
«روستای من، دوستای من» اثر اسدالله شعبانی
«من جوجه شدم» اثر مهری ماهوتی
«هدیه‌ی خیس» اثر فرهاد حسن‌زاده
«خانه‌ای روی شیشه» اثر شهرام شفیعی
«یک دختر بی‌گوشواره» اثر شاهین رهنما
«روزه کله‌گنجشکی» اثر فاطمه مشهدی‌رستم
«بچه‌های شهر ما» اثر حمید هنرجو


سی‌و‌چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ در مصلای امام خمینی‌(ره) برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها