جمعه ۱۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳
فقط کیومرث پوراحمد می‌توانست شخصیت «قصه‌های مجید» را به تصویر بکشد

مدیرمسئول انتشارات معین با ابراز تاسف از فوت کیومرث پوراحمد گفت: کیومرث پوراحمد یک هنرمند اصفهانی محبوب بود که روحیه شوخ طبع و طناز و زیرکی خاص خود را داشت بنابراین فقط او می‌توانست سریال قصه‌های مجید را بسازد.

محمد‌قاسم نیما صالح‌رامسری، مدیرمسئول انتشارات معین در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، درباره فوت ناگهانی کیومرث پوراحمد، کارگردان اظهار کرد: انتشارات معین کتاب قصه‌های مجید  این هنرمند را چاپ کرده است.
 
رامسری ادامه داد: مرگ این هنرمند فاجعه است. کیومرث‌پوراحمد هنرمندی بود که تمام آثارش بوی زندگی، امید و نوید می‌داد.

مدیرمسئول انتشارات معین با اشاره به تعلق خاطر به فلیم «گاویار» به کارگردانی و نویسندگی کیومرث پوراحمد ادامه داد: این فیلم یا قصه‌های مجید او نمادی از فیلم‌ها و سریال‌هایی است که نشان می‌‌دهد او برای بقا، زندگی و خوشبختی می‌جنگد پس این آدم، طرز تفکر و جایگاه و نگاه عمیقی به زندگی دارد. 
 
وی تاکید کرد: شناختی که من از کیومرث پوراحمد دارم، می‌گوید این هنرمند بسیار عاقل و فهمیده‌ بود و مانند بسیاری نبود. شناخت من از او می‌گوید که کیومرث پوراحمد آدم احساساتی نبود و بسیار فرد شوخ و شادی بود.
 
رامسری با اشاره به ذکر خاطره‌ای از برگزاری جشنواره‌ای که در اصفهان با حضور کیومرث پوراحمد برگزار شده بود، اظهار کرد: او در این جشنواره به دوستانش می‌گفت هر کدام مرا گم کردید؛ فقط کافی است سرتان را بالا ببرید؛ من را به خاطر قد بلندم می‌بینید.
 
مدیرمسئول انتشارات معین گفت: کیومرث پوراحمد یک هنرمند اصفهانی محبوب بود که روحیه شوخ طبع و طناز و زیرکی خاص خود را داشت بنابراین، فقط او می‌توانست سریال قصه‌های مجید را بسازد؛ اثری که پر از شوخی‌های پنهان و اجتماعی بود و به همین دلیل جزو آثار ماندگار و کلاسیک فارسی شد. قطعا کارگردان دیگری نمی‌تواست به این خوبی این اثر را خلق کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها