چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
احداث کتابخانه تخصصی علوم قرآنی در استان بوشهر ضروری است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر بر ایجاد موزه قرآن و کتابخانه تخصصی قرآن در بوشهر تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری شامگاه سه‌شنبه در محفل قرآنی نور که در در مصلی جمعه بوشهر برگزار شد، گفت: انسان یک حیات حیوانی دارد و یک حیات دیگری نیز دارد که وجه تمایز انسان و دیگر موجودات است و آن، حیات معنوی و شخصیت انسانی است.

به گفته وی، آن چیزی که خداوند و پیامبر(ص)، ما را به آن دعوت می‌کنند که حیات الهی و معنوی به ما دهد، قرآن است.

امام جمعه بوشهر افزود: انسان‌هایی که با قرآن زندگی می‌کنند، ایمان به قرآن دارند و به قرآن عمل می‌کنند، دارای حیات انسانی و آسمانی هستند؛ اما کسانی که از هدایت‌های قرآنی محروم هستند، اینها فقط آن حیات زمینی، غیرالهی و غیرانسانی را دارند.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری با بیان اینکه قرآن حیات‌بخش است، حیاتی که معیار شخصیت و کرامت انسان است، خطاب به قاریان و فعالان قرآنی استان گفت: شما خوبان خدا که خود قرآنی هستید، جامعه را نیز قرآنی می‌کنید. ما باید همیشه شاکر خداوند باشیم که ما را به قرآن متنعّم کرد و در مسیر هدایت‌های قرآن قرار داد.

وی با بیان اینکه استان بوشهر از دیرباز یک استان قرآنی بوده است، بیان کرد: در این 10 سال اخیر با تنظیم سند گسترش فعالیت‌های قرآنی و تلاش شما جامعه قرآنی و کوشش و بروز استعدادها، استان بوشهر چنان در این زمینه شکوفا شده که به‌عنوان پایتخت قرآنی ایران محسوب می‌شود و این افتخار ماست و ان‌شاءالله با برنامه‌ریزی‌های خوبی که عزیزان خواهند داشت یک فعالیت و یک جهش کاملا چشمگیر در این حوزه در آینده در استان مشاهده خواهد شد.

امام جمعه بوشهر تأکید کرد: ایجاد موزه قرآن، کتابخانه تخصصی قرآن، تخصیص شهریه و حقوق قرآنی به نوجوانان قرآنی، حمایت از پژوهش‌ها و تألیفات قرآنی و حمایت از موسسات و مراکز قرآنی باید در سرلوحه کارهای قرآنی در استان بوشهر قرار گیرد و ان‌شاءالله در یک سند حساب شده، این پایتخت قرآنی را حفظ کنیم و استان بوشهر، استان الهام‌بخش قرآنی ایران شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها