دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰
دشمنان برای برهم زدن معادله و موازنه انتظار نقشه دارند

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) در آیین اختتامیه دومین جشنواره علمی، فرهنگی، هنری امامت و مهدویت گفت: دانشگاهیان متناسب با زمانه ولی‌عصر باید تجهیز شوند؛ زیرا دشمنان برای اینکه معادله و موازنه انتظار را به هم بزنند، نقشه دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، آیین اختتامیه دومین جشنواره علمی، فرهنگی، هنری «امامت و مهدویت» دانشگاه آزاد اسلامی با حضور آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، امام جمعه قم و تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س)، محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، معاونین سازمان مرکزی، روسا و معاونین فرهنگی دانشجویی دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور، جمعی از مسئولین و استادان دانشگاه در تالار «فرهنگ و هنر» قم برگزار شد.
 
امام جمعه قم در آیین اختتامیه جشنواره علمی، فرهنگی، هنری امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: مومنین باید روزهایی که منسوب به خداست را به مردم تذکر دهند و این وظیفه بزرگان است که مردم را به این روزهای مهم و درس آموز تذکر دهند.
 
تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) با بیان اینکه نسبت به امام عصر‌(عج) یک نگاه عام وجود دارد، افزود: به برکت امام عصر همه چیز در جایگاه خودش استوار است و مردم باید از این بابت شاکر خداوند باشند.
 
آیت‌الله سعیدی با اشاره به‌ اینکه تشکر از امام عصر باید متناسب آنچه امام می‌پسندند باشد، گفت: باید به خواسته‌های امام توجه بشود؛ بنابراین باید همه غیر از شکر عام، شکر خاص داشته باشیم.
 
دانشگاهیان متناسب با زمانه ولی‌عصر باید تجهیز شوند
امام جمعه قم ادامه داد: هرکسی در صنف خودش باید نسبت حضرت حجت شاکر باشد؛ بنابراین باید دانشگاهیان منتظر حضرت ولی‌عصر(عج) باشند و باید مقدمات ظهور آن حضرت را فراهم کنند. دانشگاهیان متناسب با زمانه ولی‌عصر باید تجهیز شوند؛ زیرا دشمنان برای اینکه معادله و موازنه انتظار را به هم بزنند، نقشه دارند.
 
این استاد سطح عالی حوزه بیان کرد: باید از فرصت‌ها برای ظهور امام عصر استفاده کرد؛ بنابراین کسانی که منتظر امام هستند باید برای نظام، آبروسازی کنند. مومن منتظر ولی عصر(عج) باید کاری کند که آبروی نظام را حفظ کند؛ بنابراین مومن کسی است که باید برای حکومت حضرت ولی عصر(عج) جان بدهد و منتظر ولی عصر(عج) باید فرصت‌سازی کند.
 
14 استان به عنوان استان‌های برتر انتخاب شدند
سید‌محمد جعفری، دبیر جشنواره ضمن تشکر از رسانه‌ها در امر اطلاع‌رسانی، گفت: طولانی‌ترین جشنواره‌ها در کشور جشنواره فجر یا جشنواره ملی امام رضا(ع) است، اما تنها جشنواره‌ای که بیش از ۳۰ روز است و از ۱۳ رجب تا ۱۵ شعبان طول می‌کشد همین جشنواره است؛ البته کار سنگین است اما با عشق و دل انجام می‌شود.
 
وی به ویژگی این جشنواره اشاره کرد و یادآور شد: ویژگی این جشنواره این است که در هر استان برگزار شد و هر استان سعی کرده است، تولیداتی داشته باشد؛ تاکنون ۱۰ استان از تولیداتشان رونمایی کرده‌اند. در این دوره از جشنواره مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی که در حوزه علم سرآمد هستند، هر کدام مسئولیت یک استان را پذیرفتند و این به رونق و انگیزه‌بخشی جشنواره کمک کرده است؛ البته استانداران، امامان جمعه استان‌ها و مسئولین بسیاری، همکاری کردند.
 
دبیر دومین جشنواره علمی، فرهنگی، هنری امامت و مهدویت بیان کرد: با‌توجه به بند 14 شیوه‌نامه دومین جشنواره علمی، فرهنگی، هنری امامت و مهدویت به نیت ۱۴ معصوم 14 استان به عنوان استان‌های برتر معرفی خواهند شد. این برگزیدگان از سوی داوران انتخاب و معرفی شده‌اند که یک کارگروه از ابتدای سال برنامه‌ها را رصد کرده و با توجه به ۳۸ شاخص دست به انتخاب زده‌اند.
 

پیوند بین دانشگاه و اهل‌بیت را مصون خواهد کرد
در بخش دیگری از این برنامه سروری مجد، مشاور و رئیس مرکز حوزه روابط عمومی و هماهنگی امور استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: نکته‌ای که سال گذشته مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی را به خود متوجه کرد، مسئله پیوند ۱۳رجب تا نیمه شعبان با محوریت امامت و مهدویت بود.
 
وی بیان کرد: آنچه نیاز جامعه دانشگاهی است، ارتباط و مودت با اهل‌بیت در میان دانشگاهیان است. ارتباط دائمی و فکری و معنوی با اهل‌بیت آن چیزی است که جامعه دانشگاهی را از آفات مصون می‌دارد. اگر این پیوند بین دانشگاه و اهل‌بیت ایجاد شود از همه فراز و فرودها مصون خواهیم ماند.
 
سروری مجد ادامه داد: این ابتکار از سال گذشته در ۱۰ استان شکل گرفت و امسال در ۳۱ استان و ۳۸ واحد دانشگاهی انجام شد. از جمعیت یک‌میلیون و 250 هزار نفری دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بیش از ۱۲ هزار اثر در قالب‌های متنوعی همچون شعر، داستان، مقاله، فیلم کوتاه، قصه کوتاه و آثار علمی و فرهنگی ارسال شده است اما هنوز در آغاز راه هستیم و لازم است با تلاش تک‌تک روسای محترم استان‌ها و معاونین فرهنگی این راه به جدیت طی شود.
 
مشاور و رئیس مرکز حوزه روابط عمومی و هماهنگی امور استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی، افزود: امروز آغازی است برای دوره یک‌ساله پیشرو و انشالله با برنامه‌ریزی جدی افق سال آینده را ترسیم می‌کنیم. امیدوارم رونمایی از کتاب محترم «الصحیفه المهدیه الجامعه» زمینه‌ای باشد برای انتشار سایر آثاری که از اهل‌بیت به‌عنوان گنجینه‌های ارزشمند در حوزه امامت و مهدویت در اختیار ماست چرا که جامعه جوان ما محتاج به این ارتباط است.
 
بدون ارتباط با اهل‌بیت انسان متعالی نمی‌شود
فرزاد جهانبین، معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در بخشی از این برنامه، گفت: شاید این سوال پیش بیاید که چرا دانشگاه آزاد اسلامی سراغ جشنواره امامت و مهدویت رفت. واقعیت این است که ما با یک میلیون و 250 هزار دانشجو، 22 هزار هیات علمی، ۳۰ هزار حق‌التدریس و ۲۸ هزار کارمند، ۴۰ درصد آموزش عالی کشور را تشکیل داده‌ایم. وقتی چنین جمعیتی مخاطب شما می‌شود، رسالت مهمی بر دوش ما می‌آید. اگر ما عالم، دکتر یا مهندسی آموزش دهیم که شخصیت متعالی نداشته باشد این انسان زیان‌بار است. ما بایستی تحصیلکرده‌هایی در دانشگاه آزاد تربیت کنیم که ابتدا انسان باشند. انسانی که در محضر خدا حضور داشته باشد، بزرگ است.
 
وی ادامه داد: بدون ارتباط با اهل‌بیت، انسان متعالی نمی‌شود. در ارتباط با ائمه، انسان بزرگ می‌شود و در پرتو شعاع روحی بزرگان به مقام انسانیت می‌رسد.
 
معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: ما در دانشگاه آزاد بیش از پیش نیاز داریم در پرتو اهل‌بیت باشیم، چون معتقدیم آموزش و پژوهش صرف نه تنها لغو و بیهوده است بلکه مهلک است.
 
در پایان این آیین محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در سخنان کوتاهی با تشکر از همه عزیزانی که دومین جشنواره علمی، فرهنگی، هنری امامت و مهدویت را به نیکی رقم زدند، گفت: انشاالله «مودت فی‌القربی» دال مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی باشد و بتواند اثرگذار شود. آنچه تمدن نوین اسلامی را محقق می‌کند، جهت‌گیری و رشد است تا در نهایت بتوانیم در سایه این رشد، تربیت قوه عاقله داشته باشیم.
 
به گزارش ایبنا؛ در پایان این برنامه علاوه بر تجلیل از دانشگاه‌های آزاد اسلامی کرمان، سمنان، بوشهر، سیستان و بلوچستان، زنجان، فارس، خراسان جنوبی، هرمزگان، گیلان، دماوند، آذربایجان شرقی، کردستان، ایلام و قم از کتاب «الصحیفه المهدیه الجامعه» مرحوم آیت‌الله سید محمدباقر موحد ابطحی رونمایی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها