یکشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۹
آیین رونمایی از «الصحیفه المهدیه الجامعه» برگزار شد

در آیین اختتامیه دومین جشنواره علمی، فرهنگی، هنری امامت و مهدویت از کتاب «الصحیفه المهدیه الجامعه» مرحوم آیت‌الله سید‌محمدباقر موحد ابطحی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، آیین رونمایی از کتاب «الصحیفه المهدیه الجامعه» اثر مرحوم آیت‌الله سید‌محمدباقر موحد ابطحی در اختتامیه دومین جشنواره علمی، فرهنگی، هنری امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی با حضور آیت‌الله سیدمحمد سعیدی امام جمعه قم و تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س)، محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، معاونین سازمان مرکزی، روسا و معاونین فرهنگی دانشجویی دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور، جمعی از مسئولین و استادان دانشگاه در تالار فرهنگ و هنر قم برگزار شد.
 
حجت‌الاسلام سیدمصطفی میرلوحی درباره نویسنده اثر گفت: یکی از خدمات مرحوم آیت‌الله سید‌محمدباقر موحد ابطحی در طول عمرشان، انتشار ۱۰۰ اثر تفصیلی و حدیثی است. ایشان دعاهای ائمه اطهار که ۱۴ نور مقدس هستند را جمع‌آوری، تالیف و تدوین کردند و هرکدام با عنوان مستقل منتشر شده است.
 

وی اضافه کرد: در این کتاب‌ها که به‌صورت مجزا به چاپ رسیده است، دعاهای جمع‌آوری شده از پیامبر(ص) ۱۱۷۰ دعا است؛ همچنین ۵۳۲ دعا از حضرت علی‌(ع)، ۱۰۶ دعا از حضرت فاطمه‌(س)، ۲۷۲ دعا از امام سجاد (ع)، ۲۰۸ امام صادق (ع)، 160 دعا از امام کاظم(ع)،  ۱۰۴ دعا از امام رضا (ع)، ۴۳ دعا از امام جواد (ع)، 43 دعا از امام هادی (ع)، ۵۱ دعا از امام حسن عسگری‌(ع)، و ۸۸ دعا از حضرت مهدی‌(ع)، است که کتاب «الصحیفه المهدیه الجامعه» مجموعه دعاهای است که از ناحیه امام زمان(ع) به ما رسیده است. در این کتاب ۱۲۲ دعا که معصومین در حق امام زمان داشته‌اند نیز گنجانده شده است.
 
میرلوحی ادامه داد: در دوره غیبت یکی از ارکان حفظ دعا بود و دعا بهترین اثر ائمه است. ائمه در روایات‌شان فرمایش‌های مختلف دارند اما عالی‌ترین کلمات معصومین دعاهایی که خطاب به خدا است؛ بنابراین بهترین آثار اهل‌بیت دعا هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها