سه‌شنبه ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۰
برگزاری برنامه‌های مختلف ویژه سالگرد شهادت «حاج قاسم» در خراسان رضوی

همزمان با سومین سالروز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برنامه‌های مختلف و متنوع در خراسان رضوی پیش‌بینی و برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در خراسان رضوی، در این ایام مسابقه کتابخوانی «مکتب سلیمانی سه» در ۲ مقطع سنی بزرگسال و کودک و نوجوان برگزار می‌شود. منبع بزرگسالان شرکت‌کننده در این مسابقه کتاب «رفیق خوشبخت ما» است. منبع کودکان و نوجوانان نیز کتاب «قهرمان میدان» است.
 
همچنین محفل قرآنی، ۱۱ دی، همزمان با وداع پیکر یکی از شهدای گمنام در مسجد فاطمیه واقع در بلوار امامت مشهد برگزار شد که سخنرانان آن حجت‌الاسلام راشد یزدی و مرتضی عفتی، از همرزمان شهید سلیمانی، بود.
 
شب‌های شعر نیز با همکاری انجمن‌های ادبی در تمامی شهرستان‌های خراسان رضوی برگزار شده و یا در حال برگزاری است که عمدتا با محتوای مقاومت و ایثار است.
 
همچنین ۵۰۰۰ نسخه از یک پوستر با محتوای مربوط به شهادت شهید سلیمانی نیز منتشر و  در موسسات فرهنگی و مساجد مشهد و استان توزیع شده است. تولید محتوا و انتشار در فضای مجازی هم یکی دیگر از برنامه‌های مربوط به این ایام است. علاوه بر این در سینما‌ها و پیش از اکران فیلم‌های سینمایی کلیپی مربوط به شهادت سردار سلیمانی پخش می‌شود.
 
موسسات فرهنگی و هنری استان خراسان رضوی و همچنین موسسات قرآنی کلیپ‌هایی در حال انتشار در فضای مجازی دارند. 
 
نمایشگاه عکس هم تحت عنوان نمایشگاه «مقاومت پیروزی» در مجتمع فرهنگی امام رضا‌(ع) مشهد در حال برگزاری است.
 
برگزاری مسابقات دلنوشته نیز یکی دیگر از برنامه‌هایی است که در این ایام دنبال می‌شود. این برنامه‌ها توسط انجمن‌های ادبی به صورت پراکنده در شهرستان‌های استان برگزار شده و یا در حال برگزاری است.
 
نشست خوانش وصیت‌نامه شهید سلیمانی نیز در کتابخانه مرکزی امام خمینی(ره) مشهد به همت اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها