یکشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶
ویژه‌برنامه‌های رادیو فرهنگ به‌مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها

شبكه رادیویی فرهنگ، همزمان با سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، ویژه‌برنامه‌های متنوعی را با موضوع کتاب‌های مرتبط با سردار دل‌ها به روی آنتن می‌برد.

مهدی دادجو، مدیر گروه کتاب رادیو فرهنگ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با اشاره به برنامه‌های این رادیو در هفته جاری، بیان کرد: رادیو فرهنگ هر هفته بنا به ضرورت، با محوریت کتاب برنامه‌های مختلفی اجرا می‌کند و در هفته جاری، بخش عمده برنامه‌ها حول محور شهادت سردار قاسم سلیمانی، کتاب‌های حوزه مقاومت و شهید ابومهدی ابومهندس است.
 
وی افزود: روزهای دوشنبه۱۲ و سه‌شنبه ۱۳ دی‌ماه ویژه‌برنامه «مرد میدان» را خواهیم داشت. در این برنامه به بررسی آثار و کتاب‌های منتشر شده درباره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخته خواهد شد.
 
دادجو با اشاره برنامه دوشنبه 12 دی‌ماه توضیح داد: در این روز به‌طور ویژه آثار مناسب کودک و نوجوان با موضوع آشنایی با سردار دل‌ها و موضوع مقاومت کتاب‌های حاج قاسم سلیمانی با اجرای مهدی محمدیان، روی آنتن خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه پرویز امینی، مهمان تلفنی این برنامه است، گفت: پرویز امینی، نویسنده کتاب «قاسم جان» قرار است از این اثر سه‌شنبه 13 دی‌ماه، رونمایی شود؛ نخستین بار محمدرسول تبیک، کارشناس برنامه درباره این اثر صحبت خواهد کرد.
 
دادجو همچنین درباره برنامه‌های سه‌شنبه 13 آذر‌ماه عنوان کرد: محور کلی برنامه در این روز نیز حاج قاسم سلیمانی است و به بررسی كتاب‌های برگزیده ۳ سال اخیر درباره این شهید بزرگوار خواهیم پرداخت، در این برنامه امین خرمی، کارشناس برنامه است.
 
وی تاکید کرد: راضیه گردکاهد، مجری این برنامه درباره رویکرد جهانی آثار مقاومت و شهید سلیمانی و یاران‌شان، میزبان تلفنی مدیر انتشارات بنیاد حاج قاسم، همچنین حسن‌رضا نقوی، نویسنده پاکستانی کتاب «سرباز مکتب» است.
 
به گفته دادجو، در هر دو برنامه گزارش‌های کتاب‌محور که از سوی علیرضا نوری، تهیه شده، پخش می‌شود.
 
وی در ادامه با بیان اینکه گروه کتاب شبکه رادیویی فرهنگ با همکاری «ایران‌صدا» از دوازدهم دی‌ماه ۱۴۰۱، برنامه زنده «کتاب فرهنگ» را علاوه بر آنتن رادیو فرهنگ، از طریق شبکه تازه تاسیس کتاب سیما‌(تلوبیون) برای مخاطبان و علاقه‌مندان کتاب و کتابخوانی پخش خواهد کرد، گفت: «کتاب فرهنگ» شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت ۲۰ تا ۲۱ پخش می‌شود. از این هفته، روزهای دوشنبه و سه‌شنبه به نشانی ketab.tv امکان دریافت نیز وجود دارد. 
 
دادجو یادآور شد: در «کتاب فرهنگ» علاوه بر پیگیری رخدادهای حوزه کتاب، چاپ، نشر و... گفت‌وگوهایی با پدیدآورندگان و مدیران حوزه کتاب انجام می‌شود؛ همچنین بخش معرفی کتاب‌ نیز داریم.
 
صدای «رادیو فرهنگ» روی موج ای ام ردیف ۵۸۵ و موج اف ام ردیف ۱۰۶ پخش می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها