شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱
چالش‌های اقتصادی نباید مسئولان را از مسائل فرهنگی غافل کند

محسن پیرهادی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی معتقد است؛ گاهی احساس می‌شود تمرکز اصلی مسئولان کشور به اقتصاد معطوف شده، اما باید یادمان باشد در هر موقعیتی که هستیم فرهنگ و هنر را فراموش نکنیم.

محسن پیرهادی، نایب‌رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاورهای فرهنگی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با بیان اینکه فعالان و مسئولان حوزه فرهنگ نباید در انجام چابک مسئولیت‌های خود فاصله بگیرند، گفت: فعالان حوزه فرهنگ همیشه باید پویا و فعال باقی بمانند. طی سال‌های اخیر به واسطه مشکلات معیشتی، دولت و بخش‌های مختلف این حوزه را از اولویت خارج کردند و فرهنگ دچار مظلومیت زیادی شد.
 
وی با اشاره به آسیب‌دیدگی کسب وکار‌های فرهنگی در چند سال اخیر افزود: فعالان حوزه فرهنگ از‌‌جمله در عرصه نشر کتاب متحمل آسیب‌های زیادی شدند؛ معتقدم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید با دغدغه بیشتری فعالان حوزه نشر را در سلیقه‌های مختلف به میدان بیاورد.
 
پیرهادی با بیان اینکه مجلس نیز فعالیت‌های حمایتی از این قشر را انجام خواهد داد، عنوان کرد: باید از فعالیت‌های فرهنگی و هنری حمایت کنیم به‌ویژه در حوزه‌های تمدن و فرهنگ ایرانی و اسلامی؛ همچنین زمینه را برای استفاده از ذخائر و خزانه‌ پرباری که در این بخش داریم فراهم کنیم.
 
وی تاکید کرد: از فعالان حوزه فرهنگ در همه کشورها و دولت‌ها حمایت می‌شود. در ایران نیز باید در بدنه دولت و مجلس از فرهنگ حمایت کنیم و نسل نوجوان و جوان را به سمت فعالیت‌های فرهنگی و هنری بیشتر سوق بدهیم.
 
پیرهادی با بیان اینکه گاهی احساس می‌شود تمرکز اصلی مسئولان کشور به اقتصاد معطوف شده است، گفت: باید یادمان باشد در هر موقعیتی که هستیم فرهنگ و هنر را فراموش نکنیم. در تجربه دفاع مقدس دیدیم که طی هشت سال، کارهای فرهنگی و هنری بسیار ارزشمندی محقق شد.
آنچه موجب شادابی و تغذیه روح انسان می‌شود، توجه به مسائل فرهنگی و هنری است. معتقدم همه مسئولان فرهنگی در دولت و مجلس باید از این حوزه حمایت کنند تا به نتایج خوب و قابل قبولی دست پیدا کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها