چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵
پیش‌بینی می‌کنیم فاز نخست کارخانه کاغذ الیگودرز بهار  1402 به بهره‌برداری برسد

بهمن جعفری با اعلام خبر واردات ماشین‌آلات کارخانه کاغذ الیگودرز گفت: پیش‌بینی می‌شود، فاز نخست کارخانه با ظرفیت 10 هزار تُن، بهار سال 1402 به بهره‌برداری برسد. 

بهمن جعفری، رئیس سازمان صنعت، معدن، تجارت استان لرستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در لرستان، درباره آخرین وضعیت کارخانه تولید کاغذ از کربنات کلسیم الیگودرز گفت: مشکلات تامین ارز برای واردات ماشین‌آلات کارخانه، برطرف شده است دستگاه‌ها به‌زودی وارد کشور می‌شوند. تعدادی ماشین‌آلات وارد کشور شده است؛ بنابراین پیش‌بینی می‌شود، فاز نخست کارخانه با ظرفیت 10 هزار تُن، بهار سال 1402 به بهره‌برداری برسد. 

رئیس سازمان صمت استان لرستان درباره تامین اعتبار  ساخت و تجهیز کارخانه تولید کاغذ الیگودرز ادامه داد: سرمایه مورد نیاز برای احداث این واحد صنعتی از محل اعتبارات داخلی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ـ ایمیدرو ـ به مبلغ 250 میلیارد ریال معادل 5/3 میلیون یورو تامین شده است.

 جعفری افزود: با تکمیل و افتتاح این واحد تولیدی در آینده نزدیک، علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار، شهرستان الیگودرز می‌تواند به قطب تولید کاغذ از سنگ ایران نیز تبدیل شود.
 
به گزارش ایبنا، کارخانه تولید کاغذ از کربنات کلسیم الیگودرز در زمینی به مساحت ۴ هکتار در شهرک صنعتی شماره یک شهرستان الیگودرز قرار دارد که در افتتاح فاز نخست آن اشتغالی بالغ بر 40 نفر پیش‌بینی شده است.

سازگاری با محیط زیست، قابلیت بازیافت، مقاوم در برابر آب و مواد شیمیایی، عمر طولانی، انعطاف‌پذیری و چاپ‌پذیری مطلوب ازجمله مزایای کاغذهای تولیدی این کارخانه عنوان شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها