پنجشنبه ۳ بهمن ۱۳۸۷ - ۲۰:۴۶
تأثیر خانواده در رشد و شکوفایی فرزندان

اصول كلي رابطه بين والدين و فرزندان در كتابی با عنوان «روابط سالم در خانواده» به قلم سيد داود حسيني، از سوي مؤسسه بوستان كتاب قم تجديد چاپ شد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، این کتاب با توجه به اهميت و ضرورت ایجاد روابط سالم در خانواده، تأثیر ارتباط‌های صحیح ميان والدین و فرزندان را تشریح کرده است. 

اثر حاضر می‌کوشد با پاسخ به این سوال که چگونه مي‌توان روابط سالمی در خانواده برقرار كرد، مهمترين مسایل سالم‌سازي فضاي خانواده را بررسي کند. 

نویسنده این اثر معتقد است، برخورداري از پرورش سالم در خانواده، به عنوان نخستين پايگاه تربيتي، به فرد اين فرصت را مي‌دهد كه در اجتماع موفق و مورد احترام باشد. 

اين كتاب در سه بخش كلي تنظیم شده است، كليات، انواع روابط اعضاي خانواده و همراه با برنامه‌سازان، هریک از بخش‌ها در فصول گوناگونی به تبیین موضوعات مي‌پردازند.

در اين مجموعه، برخی از راهكارهاي برقراري روابط سالم و سازنده در خانواده، مانند عوامل تحكيم خانواده و زندگي سالم زوج‌ها، ارتباط مطلوب همسران، جاذبه‌ها و دافعه‌ها، حقوق متقابل و اصول كلي رابطه بين والدين و فرزندان، مادربزرگ‌ها، پدربزرگ‌ها و ديگر اعضاي خانواده، عنوان شده‌اند.

در بخشی از این نوشتار آمده است: والدين آگاه، بايد مسووليت‌هاي مختلف زندگي را به فرزندان خود واگذار كنند تا آنها اهل انديشه، كار و سازندگي شوند. همچنين والدين بايد به فرزندان خود كمك كنند تا درست بينديشند و شوق بهتر شدن، با لياقت بودن، پاكي و عفت در دوستي را کسب کنند.

چاپ سوم كتاب «روابط سالم در خانواده» در شمارگان 20000 نسخه، 216 صفحه و بهاي 12500 ريال به بازار کتاب عرضه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط