پنجشنبه ۳ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۹:۵۷
فصل جدیدی از حیات سیاسی شیعیان در عصر غیبت

بررسی تفکرات سیاسی شیعی در کتابی با عنوان «انديشه سياسى علامه وحيد بهبهانى» به قلم ابوالفضل سلطان‌محمدی از سوی موسسه بوستان کتاب قم تجدید چاپ می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این کتاب با هدف آشنایی و تعمق بخشیدن به تفکر سیاسی شیعی، به بیان اندیشه‌های سیاسی یکی از عالمان بزرگ و متفکران اسلامی، علامه وحيد بهبهانى، پرداخته است.

علامه وحيد بهبهانى از فقيهان بزرگ شيعه و از پیروان مكتب اصولى در سده دوازدهم هجرى بودند. ايشان با تقويت مكتب اصولى و استمرار آن، طى دو قرن اخير، فصل جديدى از حيات سياسى شيعيان را در عصر غيبت رقم زدند و موجب رشد تفكر سياسى در فقه شيعى، گسترش حوزه اختيارات فقيه و اقتدار عالمان دينى در عرصه اجتماع و سياست شدند.

ضرورت شناخت پيشينه تفكر سياسى شيعى، مستلزم بازكاوى انديشه‏هاى سياسى عالمان بزرگى چون علامه وحيد بهبهانى است، به همین جهت اثر حاضر، آرا و نظريه‏هاى سياسى علامه بهبهانى را مطالعه و بررسى کرده می‌کند.

در این کتاب اندیشه‌های علامه بهبهانی درباره ارتباط دين و سياست، حكومت، نوع نظام سياسى شيعه در عصر غيبت، ولايت فقيه، شرايط و اوصاف حاكم اسلامى، تقيه و تعامل با حاكم جور و ديگر مؤلفه‏هاى انديشه سياسى، عنوان شده‌اند.

چاپ دوم کتاب «انديشه سياسى علامه وحيد بهبهانى» در شمارگان ۱۰۰۰ نسخه، ۱۵۶ صفحه، قطع رقعی و جلد شومیز به زودی منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط