یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۰
کتابخوانی باید در سبک زندگی ما جای خودش را پیدا کند/ درباره تاریخ معاصر و اسلام کتاب می‌خوانم

دکتر هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان گفت: به نظرم کتاب باید در سبک زندگی ما جای خودش را پیدا کند، این امر ممکن نیست مگر این‌که در کودکی با کتاب انس بگیرم تا در بزرگسالی در هر سمتی که قرار گرفتیم از این یار مهربان دور نشویم.    

دکتر هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان در بازدید از سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: نمایشگاه کتاب بهار کتابخوانان و اهل فرهنگ است، به ویژه که با دو سال وقفه این نمایشگاه آغاز به کار کرده و این خبر خوبی برای اهل قلم و فرهنگ است.

او افزود: من هم مانند سایر مردم برای برگزاری نمایشگاه کتاب لحظه‌شماری می‌کنم تا غیر از آن مراجعاتی که در طول سال برای خرید کتاب به صورت حضوری یا آنلاین داریم کتاب‌هایی را هم از نمایشگاه خریداری کنم، چون قرار گرفتن در فضای نمایشگاه حال و هوای دیگری دارد.
 
سخنگوی شورای نگهبان اظهار کرد: در خرید کتاب ابتدا به حوزه تخصصی خودم توجه دارم به هر حال معلم هستم و برای فضای تدریس نیاز به کتاب‌های جدید دارم به غیر از آن به موضوعات دیگری هم علاقه‌مندم که در حوزه عمومی آخرین آثار را ببینم و خوراکی را به لحاظ روحی و علمی برای خودم تهیه کنم.
 
هادی طحان نظیف گفت: من به حوزه ادبیات و تاریخ علاقه دارم و کتاب‌هایی در رابطه با تاریخ معاصر و گاهی تاریخ اسلام را می‌خوانم. هر چند زمان زیادی برای مطالعه غیر تخصصی ندارم اما نباید از زمان کتاب خواندن کم کنیم.
 
او ادامه داد: تصور می‌کنم گاهی حتی دوستان رسانه در رابطه با کتاب کم لطفی می‌کنند، چون سینما، فیلم و فیلم‌نامه بدهکار کتاب است و باید کتاب جای بهتری در حوزه‌های رسانه‌ای و هنری پیدا کند.

این حقوقدان گفت: باید درباره کتاب به شکلی کار کنیم که کودکان ما از ابتدا با کتاب مانوس باشند. اگر می‌خواهیم جامعه کتابخوان بشود وضعیتش از امروز بهتر بشود باید از کودکان شروع کنیم. به نظرم کتاب باید در سبک زندگی ما جای خودش را پیدا کند، این امر ممکن نیست مگر این‌که در کودکی با کتاب انس بگیرم تا در بزرگسالی در هر سمتی که قرار گرفتیم از این یار مهربان دور نشویم.    
 
سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «با کتاب سلامتیم» از 21 اردیبهشت تا 31 اردیبهشت به صورت فیزیکی و مجازی در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها