سه‌شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲
صفر تا صد تبلیغات در گوگل برای دامنه. ir

به خاطر تحریم‌های اعمال شده بر علیه ایران، برای کاربران ایرانی همواره با محدودیت‌های مختلفی همراه است. یکی از محدودیت‌هایی که توسط گوگل ادز به لیست تحریم‌های کاربران ایرانی اضافه شده، تبلیغ در گوگل برای دامنه IR. است، در ادامه به این مقوله می‌پردازیم.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ تبلیغ گوگل به خاطر تحریم‌های اعمال شده بر علیه ایران، برای کاربران ایرانی همواره با محدودیت‌های مختلفی همراه است. یکی از محدودیت‌هایی که توسط گوگل ادز به لیست تحریم‌های کاربران ایرانی اضافه شده، تبلیغ در گوگل برای دامنه IR. است. موضوع تبلیغات در گوگل برای کسب و کارهای اینترنتی یک دغدغه بسیار مهم تلقی می‌شود؛ زیرا از این طریق می‌توانند با کمترین هزینه‌ها ترافیک سایت خود را به میزان زیادی بالا ببرند و در نهایت به سود بیشتری دست پیدا کنند. با توجه به کم بودن هزینه‌های خرید دامنه IR. اکثر ایرانیان سایت خود را با این دامنه راه‌اندازی می‌کنند. اما مدتی است که تبلیغ در گوگل برای دامنه IR. امکان‌پذیر نیست. در این مقاله قصد داریم درباره مشکلات موجود در تبلیغات گوگل برای دامنه‌های ایرانی صحبت کنیم.
 
چرا سایت‌های ایرانی با دامنه IR. راه‌اندازی می‌شوند؟
دامنه اختصاصی و ملی که برای راه‌اندازی سایت‌های ایرانی استفاده می‌شود، دامنه IR. است. این دامنه مزایای مختلفی برای کسب و کارهای آنلاین ایرانی به همراه دارد و بسیاری از شرکت‌ها و افراد این دامنه را برای سایت خود انتخاب می‌کنند. یکی از مهم‌ترین مزایای دامنه دات آی آر ارزان بودن آن است. با صرف هزینه بسیار پایین می‌توان برای خرید این دامنه اقدام کرد. در بیشتر شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات طراحی سایت به دلیل ارزان بودن دامنه‌های دات آی آر سایت‌ها را با استفاده از آن طراحی می‌کنند.
متاسفانه خرید دامنه IR. برای کسانی که قصد تبلیغ در گوگل را دارند، مشکلاتی به همراه دارد. یکی دیگر از مزایای راه‌اندازی سایت با دامنه IR. تاثیر آن بر سئو محلی سایت مورد نظر است. سایتی که از لحاظ سئو شرایط خوبی داشته باشد، در بحث دیجیتال مارکتینگ نیز موفق خواهد بود. شرط دریافت مجوز برای ایجاد یک کسب و کار اینترنتی در ایران وجود دامنه IR. در سایت است؛ البته برای استفاده از تبلیغات مقرون به صرفه و زود بازده گوگل ادز نمی‌توان از دامنه IR. استفاده کرد، زیرا تبلیغ در گوگل برای دامنه IR. به دلیل تحریم‌ها محدود است‌. البته تا ابتدای سال 1399 این محدودیت وجود نداشت، اما درحال حاضر امکان اجرای تبلیغات و انتشار آگهی در گوگل ادز برای سایت‌هایی با دامنه دات آی آر وجود ندارد‌.

بهترین راهکار تبلیغ در گوگل برای دامنه IR. چیست؟
افرادی که دامنه سایت آن‌ها IR. است و قصد دارند که حتما برای تبلیغات سایت خود از گوگل ادز استفاده کنند، باید از یک دامنه بین‌المللی برای سایت خود استفاده کنند؛ زیرا همان‌طور که در بخش قبلی نیز اشاره کردیم تبلیغ در گوگل برای دامنه IR. دردسرهای بسیار زیادی را به همراه خواهد داشت و مسدود شدن اکانت نیز وجود دارد. حتی گاهی اوقات به هیچ وجه نمی‌توان دوباره به سایت خود دسترسی پیدا کرد. جالب است بدانید که علاوه بر ایران، کشورهایی مانند سودان، کوبا، سوریه، کره شمالی و شبه جزیره کریمه نیز از سوی گوگل تحریم شده‌اند‌. علاوه بر گوگل سایت الکسا نیز کاربران ایرانی خود را تحریم کرده است.


 
استفاده از دامنه بین‌المللی به جای تبلیغ در گوگل برای دامنه IR.
بهترین راه‌حل به جای تبلیغ در گوگل برای دامنه IR. خرید دامنه‌های بین‌المللی مانند com، net ،info ،org و غیره است. از بین این دامنه‌های بین‌المللی مهم نیست که کدام دامنه را برای سایت خود در نظر می‌گیرید، تنها نکته مهم این است دامنه سایت باید IR. نباشد. مراحل تغییر دامنه ملی دات آی آر به دامنه بین‌المللی به ترتیب شامل ثبت دامنه بین‌المللی، متصل کردن دامنه بین‌المللی به هاست سایت، ریدایرکت کردن دامنه دات آی آر به دامنه جدید، تغییر لینک‌های قدیمی به دامنه جدید و تغییر آدرس سایت در گوگل وبمستر تولز و بینگ وبمستر تولز است. برای استفاده از دامنه‌های بین‌المللی در گوگل ادز دو روش متفاوت وجود دارد که عبارتند از: پارک دامنه بین‌المللی روی وبسایت و طراحی لندینگ پیج جدید با دامنه بین‌المللی.

طراحی سایت یا لندینگ پیج جدید با دامنه بین‌المللی
یکی از بهترین روش‌های جایگزین تبلیغ در گوگل برای دامنه IR. طراحی سایت یا لندینگ پیج با دامنه بین‌المللی است. با استفاده از این روش به راحتی می‌توان تبلیغات سایت را به لندینگ پیج جدید هدایت کرد. برای اینکه بتوانید بازخورد مناسب و مثبتی دریافت کنید، باید در طراحی و تولید محتوا و صفحه فرود سایت خود چند نکته مهم را رعایت کنید. سایت‌هایی که محتوای کاربرپسندتری دارند، بازخورد بهتری از تبلیغات خود در گوگل ادز دریافت می‌کنند.
 


پارک دامنه بین‌المللی روی وبسایت
یکی دیگر از روش‌هایی که به جای تبلیغ در گوگل برای دامنه IR. کاربرد دارد، پارک دامنه بین‌المللی روی وبسایت است. با استفاده از این روش به سادگی امکان هدایت کاربران به سمت وبسایت با دامنه بین‌المللی وجود دارد. اگر سایت خود را سئو و بهینه‌سازی کرده‌اید، بهتر است با یک متخصص سئو سایت در این باره مشورت کنید؛ زیرا تغییر دامنه سایت از دامنه دات آی آر به دامنه بین‌المللی روی سئو سایت نیز تاثیرگذارخواهد بود. دامنه بین‌المللی باعث می‌شود که کاربران از تمام کشورهای جهان به سایت شما مراجعه کنند و رتبه سایت را در گوگل بهبود ببخشند. بهبود رتبه سایت در گوگل به رونق کسب و کار کمک زیادی می‌کند.

تبلیغ در گوگل برای دامنه IR. از طریق دامنه بین‌المللی چه مزایایی دارد؟
از مهم‌ترین مزایای تبلیغ در گوگل افزایش اعتماد مشتری و تقویت نام برند خدمات است. هرچه یک برند معروف‌تر باشد، مشتری با اطمینان خاطر بیشتری به آن اعتماد خواهد کرد. از مزایای دیگر تبلیغ در گوگل می‌توان به کسب نتایجی سریع‌تر از سئو سایت اشاره کرد. برای اجرای مراحل سئو و بهینه‌سازی سایت به زمان زیادی نیاز دارید؛ اما با استفاده با گوگل ادز در مدت زمانی کوتاه می‌توان در صفحه اول گوگل قرار گرفت.

هدف‌گیری طیف وسیع و گسترده‌ای از مخاطبان سایت و تبدیل آن‌ها به مخاطب هدف و مشتری، ردیابی کردن و کنترل بهتر کمپین‌های تبلیغاتی مطابق با اهداف تجاری، کاهش هزینه‌ها به دلیل مقرون به صرفه بودن تبلیغ درگوگل، کنترل هزینه‌ها توسط صاحبان کسب و کارها و مشاغل مختلف، کمک به بازگشت سریع سرمایه و امکان زمان بندی تبلیغات از مزایای دیگر تبلیغ در گوگل ادز به شمار می‌روند. با افزایش ترافیک سایت از طریق تبلیغات و موتور جستجوی گوگل تمام کسانی که کلمات کلیدی مرتبط با سایت شما را جستجو کرده‌اند، به یکی از بازدیدکنندگان سایت تبدیل خواهند شد و احتمال اینکه تعداد زیادی از افراد بازدیدکننده به مشتریان دائمی شما تبدیل شوند، بسیار زیاد است.
 


تبلیغ در گوگل برای دامنه IR. با کمک سایت وی دیجیتال مارکتینگ
یکی از تاثیرگذارترین انواع تبلیغات که به سایت‌های کسب و کار کمک می‌کند در مدت بسیار کوتاهی در صفحه اول گوگل قرار بگیرند و مشتریان زیادی را جذب کنند، تبلیغات کلیکی در گوگل ادز است. با توجه به تحریم‌های موجود بر علیه ایران برای تبلیغ در گوگل برای دامنه IR. باید به فکر خرید یک دامنه بین‌المللی باشید. برای خرید دامنه بین‌المللی به سایت وی دیجیتال مارکتینگ با آدرس اینترنتی https://vdigimarketing.com مراجعه کنید. سایت وی دیجیتال مارکتینگ سایت‌های ایرانی را به مشتریان خارجی تبلیغ می‌کند و بستر بسیار مناسبی برای کسب و کارهای اینترنتی ایجاد کرده است.

این سایت به عنوان پارتنر رسمی تبلیغات گوگل مشغول فعالیت است و در حوزه تبلیغات در لینکدین و اینستاگرام نیز تخصص دارد. خدمات دیگر سایت وی دیجیتال مارکتینگ شامل ساخت اپلیکیشن موبایلی، تولید محتوای گرافیکی، تولید محتوای متنی و تولید محتوای انیمیشن است. برای برقراری تماس با کارشناسان سایت وی دیجیتال مارکتینگ می‌توانید از طریق شماره‌های موجود در سایت آن‌ها اقدام کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

تازه‌ها