یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۳
نویسندگان و شاعران برگزیده ادبیات دفاع مقدس خراسان رضوی تجلیل شدند

آیین تجلیل از نویسندگان و شاعران برگزیده ادبیات دفاع مقدس استان خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در خراسان‌رضوی امروز یکشنبه(۲۲اسفندماه) و همزمان با روز بزرگداشت شهدا، آیین تجلیل و تقدیر از نویسندگان و شاعران برگزیده ادبیات دفاع مقدس استان خراسان رضوی با حضورِ سردار یوسفعلی زاده وجمعی از هنرمندان در سالن اجتماعات فرهنگسرای کودک و آینده‌ی مشهد برگزار شد.

 در ابتدای این نشست سیده محبوبه میرصادقی، دبیر جشنواره شعر و داستان دفاع مقدس استان خراسان رضوی ضمن تشکر از دست‌اندرکارانِ جشنواره اعلام کرد: آثار دریافتی به جشنواره 1842 عدد از سطح استان در جشنواره شعر بود که در نهایت ۱۵ اثر در مرحله‌ استانی منتخب شدند. این تعداد را بدونِ در نظرگرفتنِ رتبه، به جشنواره ملی ارسال کردیم که در مقیاس ملی هیچ کدام حائز تقدیر نشدند

وی با اشاره به جشنواره‌ ادبی یوسف در سالِ1400 بیان کرد: در این جشنواره 831 اثر دریافتی داشتیم که در مرحله استانی و ارزیابی ابتدایی بیش از 300 اثر انتخاب و 9 اثر برگزیده‌ استانی شدند که 1اثر شایسته تقدیر در سطح ملی شد.

 مدیر ادبیات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس توضوح داد: موضوع اصلی این جشنواره دفاع مقدس، مدافعان حرم، مدافعانِ سلامت، و مقطعی برجسته از زندگیِ یکی از شهدای گرانقدر دفاع مقدس یا مدافعان حرم بود.

وی  گفت: امیدواریم بتوانیم یا مددگرفتن از محضر شهدا در سال جدید نیز با قوت به آثارِ مرتبط با شهدا و دفاع مقدس غنا ببخشیم و این جشنواره را برگزار کنیم.

سردار یوسفعلی‌زاده نیز در ادامه‌ این مراسم با اشاره به روز بزرگداشت شهدا بیان کرد: هر روز، روزِ شهداست، نام و هویت شهید بر تارک زمین و زمان می‌درخشد چراکه خورشید قابلِ کتمانی نیست، شهید حاضر و ناظر و فرا زمان و فرا مکان  و ابر رحمتی روی سر بشریت است. شهید در کشور ما به برکت انقلاب اسلامی و جهاد و ایثار و استقامت و  چهل و سه سال فداکاری، تاریخی نیست، بلکه معاصر و امروزی‌ست و مضمونی ناب و شناخته شده است.

وی اظهار کرد: افرادی که برای شهدا قلم می‌زنند تکلیف ویژه‌ای در قبال این عزیزان دارند. نوشتن از آزادگان، شهدا و جانبازان، که ولی‌نعمت ما هستند یک نعمت است که هرکسی آن را ندارد. تا ابد باید از آنها گفت و نوشت.

خاطر نشان می‌شود این مراسم با مشارکت سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و حوزه هنری انقلاب اسلامی، برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها