چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷
دانشنامه 9 جلدی اندیشه امام خمینی(ره) جمع‌آوری و تدوین شده است

حجت السلام و المسلمین محمدرضا ایروانی، کارشناس فرهنگی بیت امام خمینی (ره) به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی در برنامه «خیابان انقلاب» از انتشار دانشنامه 9 جلدی اندیشه امام خمینی(ره) خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، همزمان با فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم، نشست مجازی خیابان انقلاب با روایتگری حجت السلام و المسلمین محمدرضا ایروانی، کارشناس فرهنگی بیت امام خمینی(ره) برگزار شد.

حجت السلام و المسلمین ایروانی در ابتدای این جلسه پیرامون بیت امام خمینی(ره) در قم توضیح داد: فضای این خانه علمی و فرهنگی و معنوی است، چرا که این خانه پایگاه فعالیت‌های علمی و فرهنگی و محل تردد بزرگان انقلاب بوده است. مهم‌ترین سخنرانی‌های انقلابی امام خمینی(ره) از جمله سخنرانی بر علیه کاپیتالاسیون و لایحه انجمن‌های ایالتی و ولایتی در این خانه بوده است.

ایروانی پیرامون سیره کتابخوانی امام خمینی(ره) گفت: بسیاری از افراد تصور می‌کنند که شخصیتی علمی همچون امام، کتابخانه بزرگی داشتند؛ اما امام (ره) بیشتر از آنکه عادت به خرید کتاب داشته باشند، کتاب‌ها را امانت می‌گرفتند و پس از مطالعه پس می‌دادند و به همین دلیل کتاب‌های زیادی از ایشان در این خانه موجود نیست.

کارشناس فرهنگی بیت امام خمینی(ره) همچنین درباره انتشار آخرین کتاب از بیانات، زندگی و اندیشه امام تصریح کرد: جدیدترین کتاب منتشر شده در مورد ایشان، دانشنامه 9 جلدی اندیشه امام خمینی(ره) است که شامل کلیه افکار و اندیشه‌های عرفانی، تاریخی، فلسفی و... ایشان به صورت موضوعی است  که توسط نخبگان حوزه علمیه طی 15 سال جمع‌آوری و تدوین شده است. این مجموعه می‌تواند برای آشنایی نسل آینده با افکار و شخصیت امام(ره) بسیار مفید باشد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها