سه‌شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱
آمادگی ایران برای پذیرش نمایندگی مرکز آسیایی فدراسیون جهانی مترجمان

در دیدار مجازی رئیس انجمن صنفی مترجمان و کوین کوئیرک و رئیس فدراسیون جهانی مترجمان ضمن گفت‌و‌گو درباره اقدمات انجام شده انجمن از آغاز شیوع کرونا، برآمادگی تاسیس مرکز منطقه‌ای آسیایی فدراسیون تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، محمدرضا اربابی، رئیس انجمن صنفی مترجمان و کوین کوئیرک، رئیس فدراسیون جهانی مترجمان دیداری مجازی داشته و درباره موضوعاتی از قبیل وضعیت فعالیت صنف مترجمان در شرایط کرونا، کپی‌رایت در ایران و مجمع عمومی سه سالانه‌ی فدراسیون گفت‌وگو کردند.

کوئیرک در این جلسه با تقدیر از عملکرد انجمن صنفی مترجمان، گفت: موافقت فدراسیون با پرداخت حق عضویت سه سال گذشته‌ انجمن را حاصل همین عملکرد و رایزنی‌های موثر رئیس انجمن مترجمان با فدراسیون عنوان کرد. لازم به ذکر است حق عضویت معوق انجمن مترجمان حدود ۲۵ میلیون تومان بوده که از محل صندوق حمایتی فدراسیون پرداخت شده است.

در ادامه اربابی بر تلاش‌های انجمن برای ترویج و توسعه‌ی کپی رایت به‌عنوان ماموریت مشترک انجمن و فدراسیون و غلبه بر موانع داخلی و بین‌المللی آن ازجمله تحریم‌ها اشاره کرد و طرفین ابراز امیدواری کردند با برنامه‌ای‌ مشترک بتوانند این امر را تسهیل کنند.

علاوه بر این، کوئیرک ضمن تحسین فعالیت‌های اربابی، رئیس انجمن مترجمان در کارگروه‌های «ترجمه ادبی و کپی‌رایت» و «ترجمه‌ حقوقی» علاقه خود و فدراسیون را برای اخذ کرسی‌های مهم‌تر و بیشتر از سوی انجمن ایران در فدراسیون ابراز و عنوان کرد فدراسیون برای تاسیس مرکز منطقه‌ای آسیای فدراسیون حساب ویژه‌ای روی ایران باز کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها