پنجشنبه ۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
دو نماد برجسته ایدئولوژی انقلاب را بهم پیوند زدم

سینا دلشادی گفت: در کتاب «محسن، محسن، قاسم»، دو شخصیت را به‌عنوان دو نماد برجسته ایدئولوژی انقلاب اسلامی بهم پیوند زدم؛ سردار سلیمانی به‌عنوان شخصیت با سابقه انقلابی و دفاعی (دفاع مقدس) که در مقاطع مختلفی از انقلاب نقش‌آفرین بوده و شهید حججی به‌عنوان رویش انقلاب اسلامی و برکت انقلاب اسلامی که در آن پرورش پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، سینا دلشادی؛ نمایشنامه‌نویسی است که دستی هم بر سرودن دارد و «محسن، محسن، قاسم» مجموعه شعر اوست برای شهید محسن حججی و شهید قاسم سلیمانی که از سوی نشر سوره مهر به چاپ رسیده است.

او اولین کتاب شعرش را در حوزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی با عنوان «شناسنامه» به چاپ رسانده است؛ مجموعه رباعی‌هایی که به دلیل استقبال از سوی مخاطبان این شاعر را به ادامه سرودن رباعی تشویق کرد.

این شاعر درباره انگیزه سرودن دومین مجموعه رباعی‌هایش با عنوان «محسن، محسن، قاسم» می‌گوید: در بحبوحه بحث دفاع از حرم بود که ماجرای شهادت شهید محسن حججی پیش آمد. این شهادت مظلومانه این جرقه را در ذهنم روشن کرد که حول محور این جوان انقلابی و گام دومی انقلاب اسلامی اشعاری را در قالب رباعی بسرایم. موضوع این مجموعه دفاع از حرم است و شخصیت محوری هم شهید محسن حججی به عنوان یک رویش انقلابی. چراکه من او را رویش خارق العاده انقلابی می‌دانم، به عنوان کسی که نه انقلاب اسلامی را دیده است و نه در دفاع مقدس حضو داشته اما اینگونه پایبند به ارزش‌ها و بنیان‌های فکری انقلاب و حضرت امام(ره) و ولایت است.

شخصیت شهید سردار قاسم سلیمانی نیز از محورهای رباعی‌های این کتاب است که سینا دلشادی درباره دلیل این انتخاب توضیح می‌دهد: همینطور که در گیر و دار تفکر و سرودن بودم، ماجرای شهادت حاج قاسم سلیمانی هم پیش آمد، از همین‌رو اشعار پایانی این کتاب به سردار قاسم سلیمانی ختم می‌شود. از محسن حججی شروع و به سردار قاسم سلیمانی ختم می‌شود.

این شاعر ادامه می‌دهد: به‌نوعی به من الهام شد که می‌توانم این دو شخصیت را که هر دو موضوع محوری‌شان دفاع از حرم و حریم جمهوری اسلامی است، بهم پیوند بزنم. سردار سلیمانی به‌عنوان شخصیت با سابقه انقلابی و دفاعی (دفاع مقدس) که مقاطع و مراحل مختلف پیروزی و استقرار انقلاب اسلامی را دیده و در آن نقش‌آفرین بوده و شهید محسن حججی به‌عنوان رویش انقلاب اسلامی و برکت انقلاب اسلامی که در آن پرورش پیدا کرد. این دو شخصیت را به‌عنوان دو نماد برجسته ایدئولوژی انقلاب اسلامی بهم پیوند زدم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها