سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۴
دوستداران طبیعت در گرگان کتاب هدیه گرفتند

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از دوستداران محیط‌ زیست در گرگان که به‌صورت خودجوش اقدام به جمع‌آوری زباله و پاکسازی منطقه «تپه هزار پیچ» کرده بودند، با اهدای کتاب تجلیل و قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گلستان، جمعی از دوستداران طبیعت در پی فراخوانی که از سوی یک گروه گردشگری و طبیعت‌دوست در بستر مجازی اعلام شده بود، عصر دوشنبه 22 آذرماه در محل «تپه هزار پیچ» از ارتفاعات و از نقاط گردشگری شهرستان گرگان گرد هم آمدند و در حد امکان اقدام به پاکسازی منطقه از زباله‌های به‌جامانده در طبیعت کردند.

در حاشیه این رویداد «امیر جَزی» یکی از اعضای این گروه گردشگری درباره این اقدام به خبرنگار ایبنا، گفت: پس از هماهنگی‌ها و مجوزهای لازم، فراخوانی را در بستر مجازی منتشر کردیم که خوشبختانه با استقبال خوبی روبه‌رو شدیم.

وی با اشاره به اینکه این حرکت اجتماعی به همت و ایده‌پردازی آژانس مایان - که با نام «جُمه صُب» در بین مخاطبانش شناخته می‌شود - شکل گرفته است، افزود: ما پیش از این هم فعالیت‌های متعددی در حوزه طبیعت همچون پاکسازی جنگل ناهارخوران در تابستان سال جاری و درختکاری به‌صورت ادواری و برنامه‌های متنوع تولید محتوا با محوریت طبیعت دوستی را تجربه کرده‌ایم و همچنان در دست اقدام داریم.

«امیر جزی» ضمن قدردانی از اهدای کتاب و قدرشناسی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از این فعالیت اجتماعی، از همه حامیان این برنامه تشکر کرد.
 

 
همچنین اکبر مهدوی‌نیا سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ضمن تجلیل از فعالیتِ صورت گرفته و با اشاره به اینکه ارزش فعالیت‌های مردمی این‌چنینی بی‌شک بسیار است، گفت: پس از کسب اطلاع از برپایی این برنامه، به‌منظور تکریم و توجه به چنین رویدادی فرهنگی که می‌تواند الگو شود، تعداد 100 جلد کتاب را به ارزش تقریبی 30 میلیون ریال به‌منظور قدردانی به حاضران اهدا کردیم.

وی افزود: مسئولیت‌پذیری اجتماعی امروزه گفتمان غالبی است که نقشی تعیین‌کننده در توسعه جامعه دارد. اینکه انسان‌ها خود را در قبال مسائل اجتماعی همچون محیط‌ زیست مسئول بدانند، بسیار مهم و شایسته تقدیر و توجه بوده و ناشی از فهم و بلوغ اجتماعی افراد است.

مهدوی‌نیا ضمن اعلام حمایت از فعالیت‌های توسعه بخش و الگوساز که بر محور مشارکت اجتماعی و بر اساس قانون شکل می‌گیرند، گفت: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ضمن توجه و مداقه جدی به وظایف ذاتی دستگاهی خود، همواره در حد توان حامی رویدادهای مردمی سازنده است.

یادآوری می‌شود، «تپه هزار پیچ» یکی از چشم‌اندازهای طبیعی در ورودی غرب شهرستان گرگان است و شرایط خاص آن باعث به وجود آمدن سایت پروازی روی قسمت‌هایی از آن شده که ورزشکاران برای انجام پروازهای سبک با انواع چتر و پاراگلایدر از آن بهره می‌برند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها