سه‌شنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸
تشکیل کارگروه تدوین لایحه حمایت از حقوق ناشران و نویسندگان/ وزارت ارشاد «پیوست عدالت» را رعایت می‌کند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به خبرنگار ایبنا درباره تفاوت لایحه حمایت از ناشران و نویسندگان با لوایح قبلی گفت: این لایحه با آسیب‌شناسی لوایح گذشته تلاش می‌کند از حقوق ناشران و نویسندگان به ویژه در بخش کپی‌شدن آثارشان، حمایت جدی کند.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه برگزاری مراسم بزرگداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار که 24 آبان ماه در تالار وحدت تهران برگزار شد، در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره لایحه حمایت از ناشران و نویسندگان گفت: این لایحه را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دنبال خواهیم کرد و پیگیر آن هستیم.
 
اسماعیلی عنوان کرد: در این‌ خصوص، کارگروهی برای بررسی لایحه حمایت از ناشران و نویسندگان تعیین کردیم و قرار است اصلاحات لازم در این لایحه انجام شود. همچنین برخی موارد حمایتی هم لازم بود که به این لایحه اضافه شود. امیدواریم لایحه جدید به‌زودی تقدیم مجلس شود.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره سرنوشت نامعلوم لوایح قبلی، خصوصا لایحه مالکیت فکری تدوین و تقدیم مجلس شده است و تدابیر لازم برای دچارنشدن لایحه حمایت از ناشران و نویسندگان به سرنوشت لوایح قبلی، توضیح داد: متاسفانه این مشکل در لایحه‌های قبلی وجود داشته است؛ اما با آسیب‌شناسی لوایح قبلی، داریم بررسی می‌کنیم که چرا لوایح قبلی به نتیجه نرسیده است و آن موارد را در آن لایحه اعمال خواهیم کرد.
 
وی تاکید کرد: بحث حمایت جدی از حقوق ناشران و نویسندگان، به‌ویژه حمایت از حقوق آن‌ها در زمینه کپی آثارشان مورد توجه و تاکید من است و فکر می‌کنم این لایحه، تحول خوبی در حوزه نشر ایجاد خواهد کرد.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به داشتن پیوست عدالت برای کارهای دولت که از سوی مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته است، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم برای تامین منویات رهبری در حوزه فرهنگ و هنر هر کاری که انجام می‌دهد، پیوست عدالت را مراعات خواهد کرد.
 
وی افزود: پیوست عدالت در حوزه فرهنگ و هنر ازجمله کتاب این است که همه افراد به کتاب و کتابخانه‌ها به یک اندازه دسترسی داشته باشند و برای این مهم، باید اقدامات اساسی صورت بگیرد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها