شنبه ۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸
تواضع و بُعد انسانی قیصر امین‌پور ارزشمندتر از وجه ادبی شاعر بود

نبراس میرابیان مسئول انجمن شعر جوان اهواز معتقد است: تواضع و بُعد انسانی قیصر امین‌پور ارزشمندتر از وجه ادبی شاعر است هر چند که در وادی شعر و ادب، نخبه‌ای غیرقابل انکار بود.

نبراس میرابیان مسئول انجمن شعر جوان اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوزستان، در مورد شعر قیصر و تاثیرش بر ادبیات بیان کرد: از تاثیر شعر قیصر بر ادبیات سخن‌های بسیاری گفته و مقالات زیادی نوشته شده است، وی مانند هر شاعر دیگری در زمینه‌ی کاری‌اش موافقین و مخالفینی داشته و این مساله قابل انکار نیست.

وی افزود: با توجه به اینکه هر فرد از نقطه نظر خود به ارزیابی آثار یک شاعر می‌پردازد، طبیعی است که دیدگاه‌های متفاوت منتج به بازخوردهای مختلف می‌شود.

میرابیان وجه تمایز قیصر امین‌پور نسبت به شاعران دیگر را زاویه جدید و نگاه بدیع شاعر دانست و ادامه داد: زاویه دیگری از زیست کوتاه مدت قیصر را که در بین شاعران دارای طیف فکری و ایدئولوژیک یکسان با او درخشان و برجسته می‌کند، تواضع و خاکی بودن شاعر است.

وی ادامه داد: قیصر امین‌پور هیچ‌گاه غرور و کبریاء بی‌جا از خود نشان نمی‌داد و هیچ علاقه‌ای به صندلی‌های پهن و بزرگ ردیف جلوی سالن‌های همایش نداشت. تلاش وی جوشیدن بیشتر با جوانان و نوپایان این عرصه و تشویق آن‌ها بود، تا اینکه با الصاق خود به بزرگان خودنمایی کند. همین عامل باعث شد که این شاعر به‌جای اینکه میراث‌دار کسی باشد، خود به شناخت جایگاهش مبادرت ورزید. 

میرابیان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این شاعر پُرآوازه در سالروز وفاتش یادآور شد: بُعد انسانی قیصر خیلی بالاتر و ارزشمندتر از بُعد ادبی‌اش بود و صد البته در وادی شعر و ادب، نخبه‌ای غیر قابل انکار بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها