جمعه ۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵
قباد حیدر با «چارلی و بانو» به جمع کتابخوان‌ها بازگشت

مجموعه داستان «چارلی و بانو» نوشته «قباد حیدر» نویسنده و شاعر کرمانشاهی، از سوی نشر داستان روانه بازار کتاب شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرمانشاه، این مجموعه شامل 29 داستان کوتاه است با مضامینی که روی مساله‌ی شناخت، جنگ و ارتباط انسان‌ها تکیه دارند. در بخشی از این مجموعه می‌خوانیم:
«برای من و بانو و چارلی چه فرقی می‌کند چه‌کسی ما را ببیند؟ سفیر روسیه چند بار ما سه نفر را دعوت کرده بود که به کرملین برویم. پوتین خودش به من زنگ زد و گفت که برای شنیدن صدای چارلی حاضر است کلی پول بدهد. گفتم: سال‌هاست چارلی دیگر صدایی ندارد. تارهای صوتی‌اش بر اثر خوردن پروتئین‌های فسیلی مختل شده. حتی حس بویایی خوبی هم ندارد. و اما بانو! از هواپیما و سفر می‌ترسد. البته شاید! چون می‌بینم هروقت سوار هواپیما می‌شود، چه‌قدر رنگ و روی گلش کمرنگ می‌شود.»

قباد حیدر نویسنده‌ و شاعر در سال 1336 در کرمانشاه به دنیا آمد. از آثار او می‌توان‌ به رمان «رسیدن به دور»، رمان «چرس»، داستان کوتاه «چارلی و بانو»، مجموعه شعر سپید «ریلی برای عبور»، مجموعه اشعار سپید «گاهی از سکوت بیدار می‌شویم» و مجموعه اشعار سپید «آسمان جایی تمام می‌شود» اشاره كرد.

نمایشنامۀ «بالانس» از این نویسنده هم در دست چاپ است.

«چارلی و بانو» نوشته «قباد حیدر» در 119 صفحه به قیمت 30هزار تومان به‌تازگی از سوی نشر داستان چاپ و روانه بازار کتاب شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها