چهارشنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱
کتاب «پروتکل‌های بازگشت به استخر» منتشر شد

کتاب «پروتکل‌های بازگشت به استخر» با ترجمه معصومه دهقان و سیدمحمدرضا نجفی از سوی انتشارات «هاویر» در خرم‌آباد منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با فراگیری بیماری کرونا در جهان، اماکن ورزشی از جمله استخرها تعطیل شدند و به همین خاطر یکی از دغدغه‌های مسئولان ورزشی کشوهای پیشرفته در شنا، بازگشایی این مکان‌ها بود.

این دغدغه برای قهرمانان و کسانی که از استخر برای حفظ سلامتی استفاده می‌کردند، بسیار مهم محسوب می‌شود. فدراسیون‌ها و سازمان‌های مختلف در جهان به سرعت پروتکل‌هایی طراحی و منتشر نمودند که احتمال ابتلا به بیماری کووید 19 در محیط استخر را تا اندازه‌ی زیادی کاهش می‌دادند. به واسطه همین پروتکل‌ها، استخرها بازگشایی شد و حتی مسابقات لیگ جهانی شنا نیز با کیفیتی بیشتر از همیشه در مجارستان و اواخر سال 2020 برگزار شد.

یکی از مهمترین پروتکل‌های منتشر شده در جهان، پروتکل انجمن شنای انگلستان است. کتاب «پروتکل‌های بازگشت به استخر» در نظر دارد تا از باشگاه‌ها برای بازگشایی استخرها پس از دوره ‌تعطیلی بر اثر اپیدمی ویروس کرونا 2019 حمایت کرده و دستورالعمل کاهش ریسک انتقال کرونا 19 در محیط استخر شنا را ارائه دهد.

کتاب دربردارنده نیازهای فاصله‌گذاری اجتماعی ایمن و الگوهای افزایش بهداشت و نیز چگونگی تأثیر آن بر تجربه‌های متفاوت استفاده‌کنندگان استخر خواهد بود. این دستورالعمل شامل جزئیاتی درباره رزرو شنا، کارهایی که باید قبل از ترک منزل، در هنگام رسیدن به استخر و در داخل آب انجام شود، خواهد بود.

از آنجایی که بخش‌های مختلف کشور در دسته‌بندی‌های متفاوت کرونا با سطوح مختلف محدودیت‌ها قرار می‌گیرند، کاربران باید موقعیت ناحیه خاصی را که در آن قرار دارند، کنترل کرده و از دستورالعمل مربوطه دولت پیروی کنند. همچنین برای افراد ناتوان و معلول که استفاده از آب ضروری است و جنبه درمانی دارد هیچ محدودیتی در هیچ سطحی وجود ندارد.

کتاب «پروتکل‌های بازگشت به استخر» را انجمن شنای انگلستان تهیه کرده و برای اولین بار توسط معصومه دهقان و سیدمحمدرضا نجفی از مترجمین انجمن علوم نوین شنای ایران توسط انتشارات «هاویر» در خرم‌آباد در قطع وزیری در 156 صفحه با تیراژ 500 نسخه منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها