سه‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۸۷ - ۰۹:۴۵
«نقد ادبيات منطبق با حقيقت» منتشر شد

كتاب «نقد ادبيات منطبق بر حقيقت» نوشته كامران پارسي‌نژاد توسط خانه كتاب ايران منتشر شد.اين كتاب در ۶ فصل و بيش از ۵۰ بخش تاليف شده است._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، بخش اول اين كتاب با نام تحليل ادبيات داستاني بخش‌هايي را با عناوين «زيبايي شناسي در ادبيات و هنر»، «نو انديشي در ادبيات داستاني»، «داستان آمريكايي- آسيايي»، «ادبيات داستاني و جنگ هسته‌اي» و «ادبيات جادويي جدال ميان خوب و بد» را در بر دارد. 

پارسي نژاد در فصل سوم به نقد «نحله‌هاي ادبي و ادبيات داستاني» مي‌پردازد. در اين بخش وي به مكتب تاويل يا هرمنوتيك، پست مدرنيسم، داستان پست مدرن و پيامد‌هاي آن، مدرنيسم و رمان مدرن، پسا ساختارگرايان و ماجراي مرگ نويسنده و ريشه‌هاي مدرنيسم و پيامد‌هاي آن می‌پردازد.


«بازشناخت داستان نويسي معاصر» نام فصل پنجم كتاب و پرحجم‌ترین بخش آن است و «آليستر كرولي و قصص قرآن»، «ولاديمير ناباكف توهم در تبعيد»، «دن براون و رمز شيطاني»، «بورخس در آرزوي نظم جهاني» و «دوراس و ذوق تصويرگري به شيوايي جادويي» برخي از بخش‌هاي اين فصل است. 

«انواع داستان و نقد داستان»، «زير ساخت داستان» و « نقد ادبيات داستاني» از موارد دیگری است که در این کتاب به آن‌ها پرداخته شده.

كامران پارسي نژاد  سال ۱۳۴۲ در شهر تهران به دنيا آمد. وي دانش آموخته رشته ادبيات انگليسي در دانشگاه علامه طباطبايي است. 


همكاري با مجله ادبيات داستاني، همكاري با مركز تحقيقات تاريخي صدا و سيما جهت احداث بانك اطلاعات تاريخي، كارشناس داستان دفتر كمك آموزشي وزارت آموزش و پرورش، کارشناس بخش اداره کتاب حوزه داستان وزارت فرهنگ و ارشاداسلامي، دبير سرويس گروه ادب و هنر روزنامه جوان به مدت چهار سال، دبير بخش مصاحبه و گزارش مجله ادبيات داستاني، عضو دائمی حلقه ادبیات پژوهشگاه اندیشه اسلامی، مجری طرح وزارت ارشاد در ارتباط با چاپ یکصد داستان از نویسندگان معاصر، عضو شورای اقتباس ادبیات داستانی بزرگسال سیما فیلم، نیز برخي از فعالیت‌های این نویسنده در سال‌های گذشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها