شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰
پويش ادبی نوروزی در ابهر برگزار می‌شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر گفت: همزمان با فرا رسیدن عید نوروز «آخرين پويش فرهنگی ادبی قرن» در رشته شعر و نویسندگی برگزار می‌شود.

آیسان صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، با اشاره به اینکه پویش نوروزی «آخرین پویش فرهنگی ادبی قرن» با ترنّم دعای «حول حالنا الی احسن الحال» برگزار خواهد شد، گفت: هدف از برگزاری این پویش ایجاد شور و نشاط بهاری در فضای مجازی شهر از طریق مشارکت اهل قلم است.

وی از جمله موضوعات پویش اهل قلم را «بیداری طبیعت، استقبال از نوروز و بهار در قرن جدید» و «چهارشنبه سوری، خانه تکانی، دید ‌و بازدید ایام قدیم و...داستان های محلی و آیین های بومی» عنوان کرد و افزود: «همدلی و مشاركت مردمی در مقابله با كرونا»، «من و كرونا در قرن جدید» و «کرونا و چالش‌های پیش‌رو در قرن جدید» نیز از دیگر موضوعات محوری این پویش است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر با اشاره به اینکه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا نیز در این پویش مورد نظر است، اضافه کرد: از همین رو پیام هنرمند به مخاطبین یعنی مردم «در خانه ماندن»، «رعایت پروتكل‌های بهداشتی»، «برگزار نکردن دورهمی‌ها و مهمانی‌ها» است.

وی تصریح کرد: علاقه‌مندان برای مشارکت در این پویش مجازی می‎توانند آثار خود را به شکل شعر، مقاله ادبی و داستان کوتاه به دبیرخانه ارسال یا ویدئو ضبط شده شعرخوانی، حافظ خوانی، خوانش متن كوتاه ادبی خود را در كمتر از سه دقیقه ارسال کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر آخرین مهلت ارسال آثار به این پویش را 15 اسفندماه اعلام کرد و افزود: علاوه بر تقدیر از نفرات برتر پویش و انتشار آثار آنها در فضای مجازی، داستان كوتاه و اشعار منتخب در روزنامه محلی شهرستان ابهر چاپ می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها