سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰
تخصیص بیش از 13 میلیارد تومان برای نوسازی ناوگان صنعت چاپ خراسان شمالی

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: جهت نوسازی ناوگان صنعت چاپ استان 13 میلیارد و 400 میلیون تومان تسهیلات تخصیص یافته و 22 چاپخانه برای بهره‌مندی از این تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان شمالی، رضا رضایی با اعلام این خبر گفت: با توجه به فرسودگی ناوگان صنعت چاپ و هماهنگی با دبیر کمیسیون بانک‌های استان و موافقت حوزه استاندار و مجوز اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی 22 چاپخانه جهت دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: نرخ سود  این تسهیلات 18 درصد و دوره بازپرداخت آن 3 ساله است.

وی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و آسیب وارد شده بر چاپخانه‌های استان 11 چاپخانه نیز در سامانه کارا ثبت نام  کرده‌اند.

رضایی، مبلغ تسهیلات کرونا برای چاپخانه‌های آسیب دیده از ویروس کرونا را 200 میلیون تومان با نرخ سود 12 درصد اعلام کرد.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در 6 ماهه دوم امسال تاکنون 4 دستگاه چاپ به همت چاپخانه‌داران و با مجوز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، خریداری و وارد استان شده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد 3 دستگاه توسط چاپخانه‌داران مرکز استان و یک دستگاه به‌همت چاپخانه شیروان خریداری شده است، تصریح کرد: دستگاه‌های چاپ افست دوورقی یک رنگ هایدلبرگ، یک ورقی 4 رنگ هایدلبرگ GTO و یک ورقی تک رنگ هایدلبرگ در زمره دستگاه‌های خریداری شده هستند.

یادآوری می‌شود، از 53 چاپخانه استان خراسان شمالی 45 چاپخانه فعال است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها